W Polsce od stycznia do końca czerwca Honda poprawiła ubiegłoroczny wynik o połowę sprzedając ponad 4 tys. samochodów. Z kolei na rynku europejskim całkowita sprzedaż do końca czerwca przekroczyła 88 tys. co daje wzrost w ujęciu rocznym o przeszło jedną trzecią.

Dynamiczny wzrost sprzedaży marki widoczny jest na wszystkich największych rynkach europejskich. We Włoszech liczba nabywców poszybowała w górę o przeszło 118 proc., w Niemczech o ponad 50 proc., w Hiszpanii o przeszło 45 proc. – Wciąż mamy pełną listę zamówień od klientów i jesteśmy pewni, że ten pozytywny trend się utrzyma – twierdzi Jean-Marc Streng, dyrektor zarządzający Honda Motor Europe w dziale samochodów osobowych. W Polsce udział rynkowy Hondy zwiększył się z 1,35 do 1,7 proc. W samym czerwcu sprzedaż marki w ujęciu rok do roku podskoczyła o ponad 61 proc.

W Europie na wzrost sprzedaży zapracował w dużej mierze popularny crossover HRV, którego sprzedano w liczbie prawie 19,5 tys. sztuk. O blisko jedną piątą zwiększyła się sprzedaż miejskiego modelu Jazz, o ponad 8 proc. wzrósł popyt na kompaktowego Civica.

W roku przyszłym na wzrost popularności marki będzie pracował model CR-V. Ten popularny SUV doczeka się kolejnej, piątej już generacji. Zbudowano ją na zupełnie nowej platformie, która znajdzie także zastosowanie w modelach Accord i Civic. Auto m mieć bardziej przestronne od dotychczasowego wnętrze oraz bardziej pojemny bagażnik. W przyszłym roku na polskim rynku pojawi się takjże nowa wersja Hondy Civic, niezwykle popularnego kompaktu. Auto ma być produkowane w 11 zakładach rozlokowanych w całym świecie.

Honda rośnie także na rynku jednośladów. W Polsce japońska marka należy do liderów rynku. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w okresie od stycznia do czerwca sprzedała 1083 motocykle, co dało jej piątą lokatę w rankingu najpopularniejszych marek oraz 8,2-procentowy udział w rynku.