Eksperci pisma „Za ruliom” (Za kierownicą) sprawdzili, które używane samochody osobowe najtrudniej jest sprzedać w Rosji. Na czele znalazł się Mercedes-Benz klasy B, przed Fordem Fiestą, Nissanem Qashqai i Skodą Yeti.
Dlaczego właśnie mercedesa nie chcą kupować Rosjanie – eksperci nie potrafili logicznie wyjaśnić. Ich zdaniem pojazd jest „niedoceniony” – cytuje agencja Nowosti. Co do Nissana Qashqai i Skody Yeti to ich brak popularności specjaliści wiążą z krążącą opinią o jakoby „zawodności” obu modeli.
Rosjanie z rezerwą podchodzą też do Suzuki Grand Vitara, Hyundai Tucson – tutaj główną przyczyną są pojawiające się problemy techniczne. Natomiast Chevrolet Cruze, Nissan Terrano, Mitsubishi L200 i Suzuki SX4 nie cieszą się wzięciem na rynku wtórnym Rosji z powodu zbyt wysokich cen.
Agencja Autostat przygotowała natomiast zestawienie samochodów, które w 2017 r najczęściej trafiały na rynek wtórny w Rosji. Liderem był Ford Focus z 2012 r (po ponad 510 tys rubli tj. 30,8 tys zł). Na drugim miejscu znalazła się Toyota Corolla z 2008 r (469 tys rubli) a na trzecim Hyundai Solaris z 2011 r za 440 tys rubli.