VW i Audi poprawia silniki diesla

Szefowie VW i Audi spotkają się w tym tygodniu w USA z kierownictwem urzędów ochrony środowiska, aby przed 20 listopada przedstawić plan dostosowania emisji spalin w niemal 500 tys. aut z dieslami

Publikacja: 17.11.2015 10:30

Szef działu układów napędu w VW, Friedrich Eichler będzie rozmawiać z przedstawicielami Agencji Ochrony Środowiska EPA i Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrza CARB o działaniach jego firmy wobec 482 tys. samochodów, które nie spełniają amerykańskich norm emisji spalin. Odrębne spotkania przewidziano z przedstawicielami Audi.

Rzecznik VW Niemczech, Hans-Gerd Bode nie chciał potwierdzić tych spotkań w USA, ale dodał, że Eichler rozmawiał wcześniej z tymi instytucjami i nie jest jedynym z firmy, który w uczestniczył w rozmowach. Rzeczniczka EPA, Laura Allen stwierdziła jedynie, że „prowadzimy częste dyskusje na bieżąco z VW o następnych krokach”.

Na początku października Kalifornia dała Niemcom termin 20 listopada przedstawienia planu naprawy tych pojazdów. Rzecznik CARB, Dave Clegern nie chciał niczego powiedzieć o spotkaniach, ale wyjaśnił, że „staramy się ustalić, jak będzie wyglądać naprawa i co jeszcze trzeba zrobić, więc musimy prowadzić poufne kontakty”.

Amerykańskie urzędy nalegają na Volkswagena, by przedstawił sposoby usuwania wad w samochodach sprzedawanych od 2009 r. oraz dokładne plany dotyczące nowszych modeli i pojazdów z roku modelowego 2016, których nie można sprzedawać do czasu wykazania przez producenta, że nie naruszają przepisów o emisji spalin. W ubiegłym tygodniu VW wstrzymał produkcję diesli Passata 2016 w Chattanooga.

VW nie zaproponował dotąd konkretnych działań wobec trzech generacji silników Diesla. EPA ogłosił, że musi najpierw przetestować każde z rozwiązań, zanim wyda zgodę na dopuszczenie aut do sprzedaży.

— Omawialiśmy kilka opcji dla tych samochodów i silników — podał rzecznik VW, Bode.

Szef działu układów napędu w VW, Friedrich Eichler będzie rozmawiać z przedstawicielami Agencji Ochrony Środowiska EPA i Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrza CARB o działaniach jego firmy wobec 482 tys. samochodów, które nie spełniają amerykańskich norm emisji spalin. Odrębne spotkania przewidziano z przedstawicielami Audi.

Rzecznik VW Niemczech, Hans-Gerd Bode nie chciał potwierdzić tych spotkań w USA, ale dodał, że Eichler rozmawiał wcześniej z tymi instytucjami i nie jest jedynym z firmy, który w uczestniczył w rozmowach. Rzeczniczka EPA, Laura Allen stwierdziła jedynie, że „prowadzimy częste dyskusje na bieżąco z VW o następnych krokach”.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?