VW i Audi poprawia silniki diesla

Szefowie VW i Audi spotkają się w tym tygodniu w USA z kierownictwem urzędów ochrony środowiska, aby przed 20 listopada przedstawić plan dostosowania emisji spalin w niemal 500 tys. aut z dieslami

Publikacja: 17.11.2015 10:30

Szef działu układów napędu w VW, Friedrich Eichler będzie rozmawiać z przedstawicielami Agencji Ochrony Środowiska EPA i Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrza CARB o działaniach jego firmy wobec 482 tys. samochodów, które nie spełniają amerykańskich norm emisji spalin. Odrębne spotkania przewidziano z przedstawicielami Audi.

Rzecznik VW Niemczech, Hans-Gerd Bode nie chciał potwierdzić tych spotkań w USA, ale dodał, że Eichler rozmawiał wcześniej z tymi instytucjami i nie jest jedynym z firmy, który w uczestniczył w rozmowach. Rzeczniczka EPA, Laura Allen stwierdziła jedynie, że „prowadzimy częste dyskusje na bieżąco z VW o następnych krokach”.

Na początku października Kalifornia dała Niemcom termin 20 listopada przedstawienia planu naprawy tych pojazdów. Rzecznik CARB, Dave Clegern nie chciał niczego powiedzieć o spotkaniach, ale wyjaśnił, że „staramy się ustalić, jak będzie wyglądać naprawa i co jeszcze trzeba zrobić, więc musimy prowadzić poufne kontakty”.

Amerykańskie urzędy nalegają na Volkswagena, by przedstawił sposoby usuwania wad w samochodach sprzedawanych od 2009 r. oraz dokładne plany dotyczące nowszych modeli i pojazdów z roku modelowego 2016, których nie można sprzedawać do czasu wykazania przez producenta, że nie naruszają przepisów o emisji spalin. W ubiegłym tygodniu VW wstrzymał produkcję diesli Passata 2016 w Chattanooga.

VW nie zaproponował dotąd konkretnych działań wobec trzech generacji silników Diesla. EPA ogłosił, że musi najpierw przetestować każde z rozwiązań, zanim wyda zgodę na dopuszczenie aut do sprzedaży.

— Omawialiśmy kilka opcji dla tych samochodów i silników — podał rzecznik VW, Bode.

Szef działu układów napędu w VW, Friedrich Eichler będzie rozmawiać z przedstawicielami Agencji Ochrony Środowiska EPA i Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrza CARB o działaniach jego firmy wobec 482 tys. samochodów, które nie spełniają amerykańskich norm emisji spalin. Odrębne spotkania przewidziano z przedstawicielami Audi.

Rzecznik VW Niemczech, Hans-Gerd Bode nie chciał potwierdzić tych spotkań w USA, ale dodał, że Eichler rozmawiał wcześniej z tymi instytucjami i nie jest jedynym z firmy, który w uczestniczył w rozmowach. Rzeczniczka EPA, Laura Allen stwierdziła jedynie, że „prowadzimy częste dyskusje na bieżąco z VW o następnych krokach”.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego