Decyzję podjęto po ukazaniu się wpisów na Twitterze i zdjęć samochodów z ogniem wydobywającym się spod maski silnika, a także pogiętych elementów z tworzyw sztucznych i popękanych szyb na skutek pożaru. Od grupy ponad 6 tys. użytkowników Facebooka producent dowiedział się o co najmniej 133 przypadkach powstania ognia.
Od 12 listopada producent zacznie rozsyłać listowne zaproszenia do właścicieli takich samochodów o skontaktowanie się ze stacjami serwisowymi i ustalenie terminu kontroli pojazdów — oświadczył szef filii Rory Harvey.
Incydenty z ogniem dotyczą modeli Zafira B z ręczną klimatyzacją albo bez klimatyzacji, a są spowodowane „niewłaściwą naprawą rezystora silnika wiatraka i jego bezpiecznika termicznego”- wynika ze wstępnych ustaleń dokonanych przez firmę. Problem dotyczy wyłącznie niektórych modeli dostosowanych do ruchu lewostronnego, sprzedanych głównie w W. Brytanii, w których rozwiązanie projektowe systemu wentylacji i ogrzewania jest inne niż w pojazdach do ruchu prawostronnego.
Harvey dodał, że będzie prowadzona dalsza analiza dla ustalenia przyczyny pożarów, firma nie będzie niczego ukrywać z tego, co ustali.