Od czwartku usługa w Gdańsku usługa objęła następujące obszary: Osowa, Matarnia, Żabianka, Przymorze, Brzeźno, Zaspa, Wrzeszcz Dolny, Wrzeszcz Górny, Piecki-Migowo, Siedlce, Śródmieście, Jasień, Ujeścisko, Kowale oraz Orunia Górna. Strefa w Gdyni to: Obłuże, Chylonia, Gdynia Główna, Redłowo, Karwiny, Dąbrowa, Orłowo i Mały Kack. Traficara nie zabraknie również w Sopocie. Podobnie jak w innych miastach, usługa będzie rozszerzana na podstawie zapotrzebowania zgłaszanego przez użytkowników.
Trójmiejska flota Traficara liczy 200 samochodów Renault Clio. Za każdy przejechany kilometr płaci się 80 groszy, do tego 50 groszy za minutę jazdy. Każda minuta postoju kosztuje 10 groszy. Samochód można wypożyczyć i zwrócić w dowolnym miejscu w ramach strefy. Za przejazdy pomiędzy miastami w Trójmieście nie płaci się dodatkowych stawek. Auta można także parkować na trójmiejskich stacjach Orlenu: 3 w Gdyni i 10 w Gdańsku.
Trafcar już wcześniej działał w Krakowie i Warszawie, niedawno doszedł Wrocław z Poznaniem. Spółka zapowiada, że kolejnym obszarem na którym uruchomi krótkoterminowy wynajem samochodów będzie Aglomeracja Śląska. – Do końca pierwszego kwartału przyszłego roku będziemy obecni w 6 największych aglomeracjach – powiedział „Rzeczpospolitej” Hubert Laszczyk, wiceprezes Traficara. Flota spółki urośnie do 1100 samochodów.
Polski rynek wynajmu aut na minuty mocno przyspiesza. Jeszcze w tym roku liczba samochodów w systemie car sharingu dojdzie do 2 tysięcy. W czerwcu, jak podawał Instytut Keralla Research, było ich blisko 1 tysiąc. Car sharing staje się mocną konkurencją dla taksówek, nawet dla Ubera. Dużych, liczących się graczy jest na razie niewielu, ale grupa firm planujących wejście w car sharing szybko się zwiększa.
Drugą firmą jest PANEK Car Sharing z 300 samochodami. Na razie działa w Warszawie, ale w przyszłym roku jej auta będzie można wynająć w 7 aglomeracjach. Spółka nie podaje, ile w tym czasie będzie mieć samochodów. Jej prezes, Maciej Panek twierdzi, że różnica dzieląca go od największego konkurenta wyrówna się.