Mocno zakamuflowany egzemplarz tego samochodu dostrzeżono w niedzielę 21 stycznia przed sklepem w Ann Arbour, 64 km na zachód od centrali i ośrodka inżynierii Forda w Dearborn. Fotografowie wyszukujący nowości motoryzacyjnych zrobili też zdjęcia prototypów Focusa testowanych na europejskich drogach.
Rzecznik Forda Michael Levine poinformował w emailu, że produkcja nowego Focusa zacznie się w II półroczu 2019, auto będzie mieć więcej technologii i więcej miejsca, ma też by kilka nowych wersji, a auto po przeprojektowaniu będzie produkowane globalnie, głownie w Chinach.
W czerwcu koncern ogłosił, że następny Focus przeznaczony na amerykański rynek będzie pochodzić raczej z Chin niż z Meksyku, a przeniesienie produkcji na największy na świecie rynek pozwoli mu zaoszczędzić 500 mln dolarów na oprzyrządowaniu zakładu.
Do czasu pojawienia się Focusa nowej generacji obecna wersja będzie liczyć ponad 8 lat. Decyzja o przeniesieniu produkcji tego auta z Meksyku do Chin oznaczała zmianę strategii Forda w reakcji na malejący popyt w Stanach na mniejsze samochody i rosnącą popularność droższych i zyskowniejszych furgonetek i wersji sportowo-użytkowych.
Wskazuje też, że Chiny mogą odgrywać większą rolę w produkcji pojazdów na rynki Ameryki Płn. i być, może zajmą miejsce Meksyku jako ośrodek taniej produkcji.