– Do 2018 r. będziemy pewnie musieli podjąć jakąś decyzję, ale to nie oznacza rozpoczęcia inwestowania — stwierdził w Genewie. Zapytany, czy Toyota mogłaby przedłużyć obecny cykl produkcji, aby odroczyć decyzję, gdy będą jasne warunki wyjścia W. Brytanii z Unii, odpowiedział, że nie jest to planowane, ale możliwe.

Toyota produkuje obecnie w Burnaston w północnej Anglii hatchbacka Auris i rodzinę Avensis, na początku przyszłego roku ma podjąć decyzję, czy będzie tam wytwarzać nowego Aurisa. Toyota am zakończyć produkcję obecnego modelu Aurisa pod koniec dekady. Wyspecjalizowane środki przekazu podały, że jest też możliwe zaprzestanie produkcji Avensisa z powodu braku popytu na średnie samochody segmentu D.

Leroy powiedział, że jego firma ocenia przyszłość tego modelu, ale nie podjęto żadnej decyzji. — Czy stać nas na posiadanie konkretnego modelu dla Europy, zaprojektowanego w Europie, produkowanego w Europie i sprzedawanego wyłącznie w Europie, czy chcemy mieć coś, co będzie nieco bardziej globalne, które może być zaprojektowane i powstawać w Europie, ale z wykorzystaniem więcej globalnych komponentów? — odpowiedział.

Od czasu ogłoszenia przez premier T. May wyjścia jej kraju z jednolitego rynku i możliwości opuszczenia unii celnej firmy samochodowe niepokoją się, że na ich pojazdy mogą być nałożone cła eksportowe.