Natomiast od początku przyszłego roku, gdy osiągnie on pełne zdolności produkcyjne, 400 osób będzie wytwarzać rocznie do 2 mln szt. felg
Po testowym rozruchu w maju, nowa fabryka rozpoczęła już seryjną produkcję. To czwarty zakład Uniwheels: dwa już działają się w Polsce, trzeci produkuje w Niemczech, w Werdohl. Koncentracja produkcji w Polsce sprawia, że w Stalowej Woli będzie działał jeden z największych na świecie kompleksów produkcji aluminiowych felg, składający się z trzech sąsiadujących zakładów. Jego łączne zdolności produkcyjne sięgną ok. 9 mln felg rocznie. Odbiorcami są głównie producenci samochodów klasy premium.
Najnowsza inwestycja Uniwheels zwiększa łączne zdolności wytwórcze całej grupy kapitałowej o ok. 20-25 proc. Przekłada się to na wzrost całkowitej wielkości produkcji do 10 mln felg rocznie. Równocześnie zatrudnienie w koncernie wzrośnie do blisko 3 tys. osób, z których 75 proc. pracuje w Polsce, a 25 proc. – w Niemczech.
Nowy zakład w Stalowej Woli będzie kosztował blisko 90 mln euro. – Fabryka finansowana jest przede wszystkim ze środków pozyskanych z oferty publicznej przeprowadzonej na GPW wiosną ubiegłego roku. Około jednej czwartej emisji objęli międzynarodowi inwestorzy instytucjonalni – mówi Karsten Obenaus, dyrektor finansowy Uniwheels. Inwestycja pozwoli utworzyć w Stalowej Woli blisko ćwierć tysiąca nowych miejsc pracy. Już teraz Uniwheels jest tam jednym z największych pracodawców.
– Analizujemy potencjalne lokalizacje pod kolejną fabrykę o mocach wytwórczych do 2 mln szt. felg. Sporządzane są studia wykonalności i prowadzone rozmowy z kluczowymi klientami w celu znalezienia najodpowiedniejszej lokalizacji – zapowiada Thomas Buchholz, prezes Uniwheels.