BMW wraca do serii 8

BMW zapowiedział wprowadzenie na rynek w 2018 r. modelu serii 8, odradzając segment luksusowych coupé w ramach strategii skupiania się na sportowych autach o wyżej marży a nie na pojazdach kompaktowych

Publikacja: 12.05.2017 14:02

BMW wraca do serii 8

Foto: Bloomberg

Od kilku miesięcy krążyły spekulacje, że firma z Monachium zaproponuje auto serii 8 albo serii 9, teraz okazało się, że nie były to tylko plotki.

Prezes BMW Harald Krüger zapowiedział podczas 96. WZA w Monachium pojawienie się nowego modelu w segmencie premium. Będą to trzy warianty karoserii serii 8 po liftingu, wszystkie o symbolu M8 w wersji coupé, kabrioletu i Gran Coupé serii 7.

– Coupé serii 8 zadebiutuje w przyszłym roku — oświadczył Krüger. — Odświeżamy nasz cały portfel produktów i wzmacniamy stronę osiągów. Nasza strategia skupi się na segmencie luksusu, gdzie można zarabiać na marżach. Dodał, że chce znacząco zwiększyć przychody w tym segmencie do 2020 r.

Przy okazji prezes poinformował o planach firmy dotyczących pojazdów sportowo-użytkowych. BMW X7 pojawi się na rynku w 2018 r. podobnie jak SUV Rolls-Royce o wewnętrznej nazwie Cullinan. Bawarczycy zamierzają ponadto zwiększyć gamę hybryd plug-in, zaczynając od X1 i serii 2; mówi się, że w 2021 r. znajdzie się na rynku trzeci przedstawiciel rodziny „i”.

Zgromadzonym akcjonariuszom pokazano na ekranie sylwetkę ostatecznej wersji tego auta. Przypomina coupé Gran Lusso Pinifariny, pokazany na konkursie elegancji w Villa d’Este w 2013 r., ale ma pewne własne cechy, zwłaszcza w tylnej części pojazdu, m.in. dość wysoki spojler zintegrowany z nadwoziem, co nadaje mu bardziej aerodynamiczny wygląd. Wyróżnia się też zdecydowanym wybrzuszeniami karoserii nad kołami i dość agresywnymi tylnymi światłami. Rzeczywisty model zostanie pokazany 26 maja.

Nowa auto BMW będzie godnym rywalem coupé Mercedesa klasy S. Według pisma motoryzacyjnego „Autocar” nowy BMW serii 8 będzie wyposażony w silnik V8 z podwójnym doładowaniem o mocy 600 koni, producent zastosuje w nim dużo elementów z aluminium i włókien węglowych.

BMW produkował w latach 1989-99 sportowe samochody o sylwetce coupé. Prace nad nimi zaczęto w 1986 r., przeznaczono na nie 1,5 mld marek, nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz. Pierwsze auto pokazano na salonie we Frankfurcie w 1989 r. Auto było napędzane silnikiem V8 albo V12 umieszczonym z przodu, z napędem na tylne Kola.

W 1990 r. pokazano prototyp wyczynowej wersji serii 8 — M8 z silnikiem 550 koni. Nigdy nie podjęto jego seryjnej produkcji z powodu wysokich kosztów, prototyp trafił w 2010 r. do muzeum BMW w Monachium.

Od kilku miesięcy krążyły spekulacje, że firma z Monachium zaproponuje auto serii 8 albo serii 9, teraz okazało się, że nie były to tylko plotki.

Prezes BMW Harald Krüger zapowiedział podczas 96. WZA w Monachium pojawienie się nowego modelu w segmencie premium. Będą to trzy warianty karoserii serii 8 po liftingu, wszystkie o symbolu M8 w wersji coupé, kabrioletu i Gran Coupé serii 7.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera