BMW wraca do serii 8

BMW zapowiedział wprowadzenie na rynek w 2018 r. modelu serii 8, odradzając segment luksusowych coupé w ramach strategii skupiania się na sportowych autach o wyżej marży a nie na pojazdach kompaktowych

Publikacja: 12.05.2017 14:02

BMW wraca do serii 8

Foto: Bloomberg

Od kilku miesięcy krążyły spekulacje, że firma z Monachium zaproponuje auto serii 8 albo serii 9, teraz okazało się, że nie były to tylko plotki.

Prezes BMW Harald Krüger zapowiedział podczas 96. WZA w Monachium pojawienie się nowego modelu w segmencie premium. Będą to trzy warianty karoserii serii 8 po liftingu, wszystkie o symbolu M8 w wersji coupé, kabrioletu i Gran Coupé serii 7.

– Coupé serii 8 zadebiutuje w przyszłym roku — oświadczył Krüger. — Odświeżamy nasz cały portfel produktów i wzmacniamy stronę osiągów. Nasza strategia skupi się na segmencie luksusu, gdzie można zarabiać na marżach. Dodał, że chce znacząco zwiększyć przychody w tym segmencie do 2020 r.

Przy okazji prezes poinformował o planach firmy dotyczących pojazdów sportowo-użytkowych. BMW X7 pojawi się na rynku w 2018 r. podobnie jak SUV Rolls-Royce o wewnętrznej nazwie Cullinan. Bawarczycy zamierzają ponadto zwiększyć gamę hybryd plug-in, zaczynając od X1 i serii 2; mówi się, że w 2021 r. znajdzie się na rynku trzeci przedstawiciel rodziny „i”.

Zgromadzonym akcjonariuszom pokazano na ekranie sylwetkę ostatecznej wersji tego auta. Przypomina coupé Gran Lusso Pinifariny, pokazany na konkursie elegancji w Villa d’Este w 2013 r., ale ma pewne własne cechy, zwłaszcza w tylnej części pojazdu, m.in. dość wysoki spojler zintegrowany z nadwoziem, co nadaje mu bardziej aerodynamiczny wygląd. Wyróżnia się też zdecydowanym wybrzuszeniami karoserii nad kołami i dość agresywnymi tylnymi światłami. Rzeczywisty model zostanie pokazany 26 maja.

Nowa auto BMW będzie godnym rywalem coupé Mercedesa klasy S. Według pisma motoryzacyjnego „Autocar” nowy BMW serii 8 będzie wyposażony w silnik V8 z podwójnym doładowaniem o mocy 600 koni, producent zastosuje w nim dużo elementów z aluminium i włókien węglowych.

BMW produkował w latach 1989-99 sportowe samochody o sylwetce coupé. Prace nad nimi zaczęto w 1986 r., przeznaczono na nie 1,5 mld marek, nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz. Pierwsze auto pokazano na salonie we Frankfurcie w 1989 r. Auto było napędzane silnikiem V8 albo V12 umieszczonym z przodu, z napędem na tylne Kola.

W 1990 r. pokazano prototyp wyczynowej wersji serii 8 — M8 z silnikiem 550 koni. Nigdy nie podjęto jego seryjnej produkcji z powodu wysokich kosztów, prototyp trafił w 2010 r. do muzeum BMW w Monachium.

Od kilku miesięcy krążyły spekulacje, że firma z Monachium zaproponuje auto serii 8 albo serii 9, teraz okazało się, że nie były to tylko plotki.

Prezes BMW Harald Krüger zapowiedział podczas 96. WZA w Monachium pojawienie się nowego modelu w segmencie premium. Będą to trzy warianty karoserii serii 8 po liftingu, wszystkie o symbolu M8 w wersji coupé, kabrioletu i Gran Coupé serii 7.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą