1050-konna odpowiedź na Teslę

Podczas targów CES w Las Vegas Faraday Future zaprezentował prototyp elektrycznego SUVa FF 91. Jego produkcja ma ruszyć w przyszłym roku.

Publikacja: 04.01.2017 17:33

1050-konna odpowiedź na Teslę

Foto: materiały prasowe

Określony przez projektanta Richarda Kima FF91 jako „dziwnie piękny” to luksusowy elektryczny SUV, który ma być najbardziej zaawansowany technologicznie, gdy wejdzie na rynek początkiem 2018 r.

Na samochód wyceniany przez znawców na 180 tys. dol. można już składać zamówienia. Rezerwacja wymaga wpłacenia 5 tys. dol.

Faraday kontroluje założyciel, chiński miliarder Jia Yueting. Problemy finansowe firmy stawiały wcześniej przyszłość samochodu pod znakiem zapytania. Teraz pokazali, że jednak mają poważny produkt.

Kierownictwo twierdzi, że modułowa architektura samochodu i elastyczny układ baterii pozwoli w przyszłości szybciej wdrażać nowe modele.

Zasięg samochodu po naładowaniu szacowany jest na 600-700km. Producent chwali się najszybszym obecnie możliwym czasem ładowania. Połowa baterii zostanie napełniona po 4,5 godzinach od podłączenia do normalnej domowej sieci 240V.

Silniki elektryczne łącznie produkują moc 1050 koni mechanicznych. Pozwala to na rozpędzenie auto do 100 km/h w niecałe 2,5 sekundy.

FF 91 nie ma klamek. Drzwi otwierają się, gdy kierowca do niego podchodzi. Na przedniej szybie wyświetla hologramy pokazujące potrzebne informacje. Samochód będzie naszpikowany czujnikami, które pozwolą w przyszłości skorzystać z funkcji samoprowadzenia.

Określony przez projektanta Richarda Kima FF91 jako „dziwnie piękny” to luksusowy elektryczny SUV, który ma być najbardziej zaawansowany technologicznie, gdy wejdzie na rynek początkiem 2018 r.

Na samochód wyceniany przez znawców na 180 tys. dol. można już składać zamówienia. Rezerwacja wymaga wpłacenia 5 tys. dol.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana