„Jason Luo złożył rezygnację z pracy w Fordzie z przyczyn osobistych. Jego dymisja nie ma nic wspólnego ze strategią koncernu czy z wynikami Ford China. Ford zgodził się na jego rezygnację jako właściwy sposób postępowania przez niego i firmę” — oświadczył w komunikacie szef działu Forda na Azję-Pacyfik, Peter Fleet.
Luo został zwerbowany z Key Safety Systems w związku z nadziejami, że użyje stylu pracy z firmy produkującej podzespole samochodowe, dzięki czemu poprawił znacznie jej obroty w Chinach. To za jego kadencji doszło do sprzedaży tej firmy za 920 mln dolarów chińskiej Ningbo Joyson Electrronic i kupna za 1,6 mld dolarów części aktywów zbankrutowanego producenta poduszek powietrznych Takata.
Odejście Luo w trybie natychmiastowym jest poważnym ciosem dla Forda, któremu trudno nawiązać do konkurentów na chińskim rynku i w 2017 r. zmniejszył na nim sprzedaż o 6 proc., podczas gdy cały rynek zwiększył się o 3 proc.
Luo miał pomóc koncernowi w poprawieniu powiązań z miejscowymi partnerami, np. z Chongqing Changan Automobile i w szybszym dostosowywaniu się Forda do gustów miejscowych klientów. W Fordzie odpowiadał za działalność w Chinach, za import aut marki Lincoln, za spółkę jv. Changan Ford produkującą samochody osobowe, za inwestycję w pojazdy dostawcze w Jiangling Motors i za działalność na Tajwanie.
Firmy zagraniczne mają w Chinach do czynienia z ostrą konkurencją miejscowych rywali, którzy agresywnie wypuszczają nowe modele, by zwiększać udział w rynku. Ponadto rząd centralny kładzie duży nacisk na pojazdy elektryczne, co zmusza firmy zagraniczne do szukania lokalnych partnerów i do zwiększania produkcji na miejscu.