Zakład, który w najbliższych ośmiu latach będzie rozbudowywany nakładami blisko ćwierć miliarda złotych, rozpocznie teraz produkcję mat grzewczych z zastosowaniem innowacyjnej metody wszywania drutu grzewczego. Pozwoli ona zmniejszyć objętość mat dostarczanych do producentów siedzeń samochodowych. Maszyny wykorzystywane przy nowej technologii zajmują mniej powierzchni, a produkcja jest o ok. 30 proc. szybsza, co znacznie poprawia efektywność pracy. W dodatku linię technologiczną można szybko przestawić na inny model maty.
W Pruszkowie powstała już nowa hala produkcyjna przeznaczona do produkcji mat wyłącznie z wykorzystaniem nowej technologii. Do tej pory w zakładzie funkcjonują dwie linie produkcyjne, a budowa kolejnej została zaplanowana na 2016 rok.
Najnowsza technologia szycia pozwoli wykorzystywać maty grzewcze już w standardowym wyposażeniu aut. – Dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań, system podgrzewania foteli będzie dostępny w standardzie nie tylko w autach klasy premium, jak Bentley, Jaguar czy Mercedes, ale również w takich markach, jak Opel czy Citroen – mówi Krzysztof Chmielewski, menedżer z Kongsberg Automotive Pruszków.
W ofercie firmy są również maty grzewcze z zainstalowaną pamięcią. Specjalne oprogramowanie sprawia, że termostat jest w stanie wyregulować temperaturę odpowiednią dla danego użytkownika, a mata nagrzewa się już po kilku sekundach.
Kongsberg Automotive to norweski holding, działający w branży motoryzacyjnej od ponad 50 lat. Produkuje m.in. maty grzewcze, systemy wentylowania foteli samochodowych, regulacji podparcia lędźwiowego, a także masażu. Są one montowane w większości pojazdów takich marek jak Volvo, BMW, Daimler, Jaguar, Land Rover, Volkswagen, Audi, Porche, Ferrari, Maserati czy Bentley. Obecnie finalizowane jest przenoszenie do Pruszkowa większości produkcji z fabryki w Burton-on-Trent w Wielkiej Brytanii.