Wielton zainwestuje w zakładzie w Wieluniu i wzniesie Centrum Obsługi Klienta. Z treści zezwolenia wydanego przez władze Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, na której terenie działa fabryka, wynika, że wartość inwestycji może sięgnąć 45 mln zł.
To jednak nie koniec inwestycji. Na nowe fabryki i ich wyposażenie grupa planuje wydać łącznie do 2020 roku 110 mln zł, zaś na inwestycje odtworzeniowe – 50 mln zł. To konieczne, ponieważ strategia Wieltonu przewiduje podwojenie produkcji do 25 tys. pojazdów w 2020 roku w stosunku do 2016 roku.
Chłodnie i furgony
W Wieluniu mieści się siedziba spółki i działa największa fabryka Grupy Wielton, w której spawane są podwozia oraz stalowe zabudowy. Zarząd nie potwierdził na razie, gdzie zlokalizuje nowy zakład produkcji furgonów i chłodni. Będzie się on specjalizował w technologiach kompozytowych. Uruchomienie nowej inwestycji planowane jest na przełomie 2019 i 2020 r. Produkowane tu panele trafią też do francuskiej fabryki grupy w Auxerre, która sprzedaje naczepy pod marką Fruehauf.
Prezes Grupy Wielton Mariusz Golec wskazuje, że wejście na atrakcyjny, wysokomarżowy rynek chłodni i furgonów jest jednym ze strategicznych celów grupy. Udział tego segmentu w europejskim rynku wrośnie w latach 2016–2020 z 12 do 14 proc., zaś udział grupy Wielton ma sięgnąć 2 proc.