— To najlepszy rok w historii naszej firmy – mówił Niels Kowolik, prezes Mercedes Benz Polska.
To samo mówił rok temu i z planów sprzedażowych wynika, że ten ma być kolejnym. Na 2016 Niels Kowolik zapowiada wzrost sprzedaży całego segmentu aut premium na poziomie ok 20 proc. Taka prognoza nie jest zaskakująca w sytuacji, kiedy KPMG ocenia wzrost sprzedaży w całym segmencie luksusowym w Polsce o 11-13 proc., a samochody klasy premium i luksusowe mają w nim udział 40-procentowy.
W 2015 Mercedes Benz sprzedał w Polsce 9340 samochodów osobowych, w tym 489 sztuk aut dostawczych z homologacją osobową (Citan, Vito, Vivaro, Sprinter). To oznacza wzrost o 24,6 proc. w porównaniu z 2014, najszybszy wśród marek premium w Polsce. Podział między sprzedaż flotową i detaliczną wynosi 80:20 .
— Ale w tym przypadku „flota” jest pojęciem bardzo umownym, raczej powinniśmy zaznaczyć „sprzedaż firmowa”, bo w Polsce jest dużo firm malutkich, często jednoosobowych, więc nie zawsze jest to „prawdziwa flota”, kiedy sprzedaje się kilka- kilkanaście pojazdów – mówił Niels Kowolik.
Największy udział w polskim rynku w tym segmencie ma nadal BMW, który miał rejestracje na poziomie 9550 aut. Na trzecim miejscu jest Audi – 8014.