Oszustwo dotyczy aut Fiata Chryslera za 152 mln euro

Fiat Chrysler sprzedał w ciągu 3 lat we Francji pojazdy z oszukańczym systemem kontroli emisji spalin za 151,7 mln euro – podał „Le Monde” za urzędem konkurencji i ścigania oszustw.

Publikacja: 27.11.2017 18:26

Oszustwo dotyczy aut Fiata Chryslera za 152 mln euro

Foto: Bloomberg

Najnowsze diesle tego producenta Jeep Cherokee i Fiat 500X emitowały nawet 11 razy więcej tlenków azotu od dopuszczalnej normy, gdy wydłużono ich testowanie poza zwyczajowe 20 minut, co sugeruje istnienie zakazanego oprogramowania do manipulowania oficjalnymi testami – wynika z ustaleń urzędu DGCCRF – podał dziennik.

Paryska prokuratura wszczęła 15 marca postępowanie dotyczące poważniejszego wprowadzenie w błąd za pośrednictwem urządzeń kontroli emisji spalin diesli włosko-amerykańskiego producenta.

Według dziennika, na podstawie łącznych obrotów tej firmy teoretyczna grzywna może wynieść 9,62 mld euro. Władze prowadzą także postepowanie ws. przeszkadzania uprawnionemu urzędnikowi w stwierdzeniu naruszeń przepisowy dotyczących spożycia, FCA grozi z tego tytułu grzywna 300 tys. euro i kara do 2 lat więzienia.

FCA France odnotowuje, że FCA nie postawiono żadnych zarzutów w tej sprawie i powtarza, że choć nie poinformowano jej o ustalonych faktach, współpracuje z odpowiednimi władzami francuskimi.

FCA uważa, że twierdzenia publikowane przez prasę nie mają podstawy i ubolewa z powodu faktu, że informacje związane ze śledztwem zostały opublikowane przed uzyskaniem przez FCA możliwości dostępem do materiałów sprawy” – stwierdza komunikat producenta pojazdów, który zastrzegł sobie prawo podjęcia działań prawnych.

Według „Le Monde”. grupa samochodowa zakwestionowała w styczniu metodologię testów przeprowadzonych we Francji i uzyskane wyniki. Teraz Fiat Chrysler wyraził ufność, że z czasem sprawa wyjaśni się.

Urząd konkurencji stwierdził, że nie komentuje trwających postępowań.

Francuskie władze prowadzą je wobec Volkswagena, Renaulta, PSA i FCA o poważne oszustwo, zagrożone maksymalnymi grzywnami 10 proc. rocznych obrotów.

Najnowsze diesle tego producenta Jeep Cherokee i Fiat 500X emitowały nawet 11 razy więcej tlenków azotu od dopuszczalnej normy, gdy wydłużono ich testowanie poza zwyczajowe 20 minut, co sugeruje istnienie zakazanego oprogramowania do manipulowania oficjalnymi testami – wynika z ustaleń urzędu DGCCRF – podał dziennik.

Paryska prokuratura wszczęła 15 marca postępowanie dotyczące poważniejszego wprowadzenie w błąd za pośrednictwem urządzeń kontroli emisji spalin diesli włosko-amerykańskiego producenta.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej