W ciągu pierwszych pięciu miesięcy sprzedaż wyniosła 196,38 tys. aut, o 17,2 proc. więcej niż w okresie styczeń – maj 2015. Samar ocenia, że przeszło 9 proc. aut zostało zaraz po zarejestrowaniu wywiezionych za granicę w ramach reeksportu. Ten ostatni okazał się większy niż w kwietniu, zwiększył się także udział reeksportu w całym polskim rynku nowych aut. W porównaniu do maja ubiegłego roku reeksport wzrósł o przeszło połowę.

Na rynku samochodów osobowych maj przyniósł 22-procentowy wzrost rejestracji w ujęciu rocznym: zarejestrowano 32,55 tys. aut. Z pierwszej piętnastki najbardziej popularnych marek tylko jedna odnotowała niewielki spadek sprzedaży – Hyundai o 3,1 proc. Z kolei w okresie styczeń – maj sprzedaż zmniejszył o 6,1 proc. Nissan. Bardzo duży, prawie 42-procentowy wzrost odnotowała Mazda, niewiele mniejszy – ponad 39-procentowy wypracowało Audi.

Liderem rynku nieprzerwanie pozostaje Skoda, która w pierwszych pięciu miesiącach roku sprzedała prawie 22 tys. samochodów. Na drugim miejscu znalazła się Toyota, na trzecim jest Volkswagen. Skoda prowadzi także w rankingu najpopularniejszych modeli samochodów. Na dwóch pierwszych miejscach znajdują się Octavia oraz fabia, które wyprzedzają Opla Astrę i Volkswagena Golfa. Kolejne dwa miejsca należą do Toyoty: Aurisa i Yarisa. bardzo dobre 9. miejsce zajmuje Volkswagen Passat – jedyny w pierwszej dziesiątce reprezentant samochodów klasy średniej. Nowy model auta cieszy się niesłabnącym powodzeniem firm. Od stycznia sprzedaż tego samochodu wzrosła w ujęciu rok do roku o 21 proc. Jeszcze większym wzrostem może pochwalić się Skoda Superb zajmująca 15. miejsce: liczba jej rejestracji podskoczyła o prawie 35 proc.

Samar podkreśla, że wzrost polskiego rynku jest udziałem firm. W maju 2016 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 30,40 proc. Udział firm osiągnął poziom 69,6 proc.