Piąta na świecie grupa samochodowa wraz z Kia Motors wypracowała po 3 miesiącach zysk netto 1,33 bln wonów (1,18 mld dolarów), był to trzynasty kolejny kwartał spadku. Analitycy liczyli na 1,25 bln. Zysk operacyjny wyniósł 1,25 bln, a obroty 23,37 bln wonów.
Sprzedaż detaliczna w Chinach zmalała o 14 proc., firma ma na tym rynku problemy od pewnego czasu. — Spadek sprzedaży w Chinach w marcu nie wynika z czynników wewnętrznych ale z rosnącego antykoreańskiego nastawienia od końca lutego, niektórzy rywale wykorzystują to w swym marketingu — oświadczył podczas telekonferencji wiceprezes Zayong Koo.
Hyundai mocno zależny od limuzyn i cierpiący na złą opinię jako marka stara się na tym rynku konkurować z miejscowymi producentami, którzy oferują swe SUV-y po przystępnych cenach. Koreańczycy zmniejszyli bardzo produkcję w marcu w Chinach, aby pozbyć się zapasów.
Koo zapowiedział teraz wypuszczenie w 2017 r. w Chinach trzech modeli przygotowanych specjalnie na ten rynek, m.in. kompaktowego SUV i auta elektrycznego. aby pobudzić sprzedaż. Analityk z Hi Investement & Securities, Ko Tae-bong przewiduje w II kwartale pełne skutki politycznego sporu Korei z Chinami z powodu planu rozmieszczenia w Korei amerykańskiego systemu obrony antyrakietowej. Jego zdaniem, chiński rynek jest powodem do poważnych zmartwień.
Mimo kłopotów w Chinach i USA Hyundai spodziewa się stopniowej poprawy zysków, bo w tym roku zacznie w Korei i w Europie sprzedaż małego SUV i sedana G70 Genesis o wyższej marży, a w Brazylii i Rosji też poprawia się sytuacja.