W telewizyjnym wystąpieniu do uczestników międzynarodowej konferencji producentów pojazdów w Teheranie powiedział, że przemysł samochodowy musi zostać całkowicie sprywatyzowany, aby stał się konkurencyjny.

– Nasi producenci muszą być światowej klasy, będziemy współpracować z firmami zagranicznymi, aby stali się obecni na światowych rynkach – dodał prezydent, wysyłając zdecydowany sygnał o swych zamiarach otwarcia gospodarki kraju na świat.

Irańskie firmy stanowią drugi sektor gospodarki kraju, po ropie naftowej,  powinny blisko współpracować z zagranicznymi firmami nad poprawą jakości swych wyrobów. Państwo kontroluje z grubsza połowę tego sektora

Duży ale przestarzały sektor motoryzacji jest jednym z najbardziej atrakcyjnych dla inwestorów zagranicznych, którzy tłumnie ruszyli do Teheranu od czasu zniesienia w  styczniu międzynarodowych sankcji. Pod koniec  stycznia PSA Peugeot Citroen podpisał z największym  producentem  Iran  Khodro umowę o spółce j.v., która zainwestuje 400 mln euro w uruchomienie produkcji 3 modeli:  208, 2008 i 301.  Obie firmy  utrzymywały  kontakty przez 50 lat do czasu ich zawieszenia w 2012 r.