W telewizyjnym wystąpieniu do uczestników międzynarodowej konferencji producentów pojazdów w Teheranie powiedział, że przemysł samochodowy musi zostać całkowicie sprywatyzowany, aby stał się konkurencyjny.
– Nasi producenci muszą być światowej klasy, będziemy współpracować z firmami zagranicznymi, aby stali się obecni na światowych rynkach – dodał prezydent, wysyłając zdecydowany sygnał o swych zamiarach otwarcia gospodarki kraju na świat.
Irańskie firmy stanowią drugi sektor gospodarki kraju, po ropie naftowej, powinny blisko współpracować z zagranicznymi firmami nad poprawą jakości swych wyrobów. Państwo kontroluje z grubsza połowę tego sektora
Duży ale przestarzały sektor motoryzacji jest jednym z najbardziej atrakcyjnych dla inwestorów zagranicznych, którzy tłumnie ruszyli do Teheranu od czasu zniesienia w styczniu międzynarodowych sankcji. Pod koniec stycznia PSA Peugeot Citroen podpisał z największym producentem Iran Khodro umowę o spółce j.v., która zainwestuje 400 mln euro w uruchomienie produkcji 3 modeli: 208, 2008 i 301. Obie firmy utrzymywały kontakty przez 50 lat do czasu ich zawieszenia w 2012 r.