Volkswagen aktualizuje oprogramowanie diesli

Volkswagen poinformował o wprowadzeniu nowego oprogramowania systemu kontroli emisji spalin w 1,23 mln pojazdów z dieslami

Publikacja: 30.10.2016 12:02

Volkswagen aktualizuje oprogramowanie diesli

Foto: AFP

Liczba takich pojazdów z naprawionymi silnikami 1,2 i 2,0 wzrosła ponad dwukrotnie w ostatnich 2 tygodniach, bo wcześniej dotyczyła 500 tys. sztuk — podał rzecznik producenta. Naprawiono samochody marki VW, Audi, Skoda i Seat oraz Furgointeki VW. WE tych silnikach wystarczy jedynie wprowadzić nową wersję oprogramowania; w ok. 2 mln jednostek napędowych o pojemności 1,6 trzeba dodatkowo zainstalować siatkę przy filtrze powietrza.

Niemiecki urząd motoryzacji KBA zezwolił na dostosowanie do obowiązujących norm 5,6 mln pojazdów. Zezwolenie dotyczy całej Europy, gdzie oszukańczy system kontroli emisji spalin istnieje w 8,5 mln pojazdów, a na całym świecie w ok. 11 mln.

Niepokój Brukseli

Komisja  Europejska obawia się, że działania podjęte przez VW w celu dostosowania silników Diesla mogą doprowadzić do ich uszkodzenia. Korekty oprogramowania mogą powodować większe naprężenia komponentów silnika — przytoczył „Der Spiegel” opinię jednego z pracowników Komisji.

Niepokój jej przedstawicieli wynika z informacji ekspertów z laboratorium emisji spalin „Vela” z północnych Włoch — dodał tygodnik nie ujawniając innych szczegółów.

Producent zaprzeczył, by modyfikacje techniczne mogły zaszkodzić pojazdom. — Nowsza wersja oprogramowania nie ma ujemnego wpływu na zużycie paliwa, na trwałość silnika czy jego komponentów — stwierdził rzecznik Volkswagena.

Komisarz ds. ochrony interesów konsumentów, Vera Jourova wywiera presję na VW, bo wypłacił kompensaty europejskim posiadaczom pojazdów z dieslami, zażądała od producenta gwarancji skuteczności zmian technicznych. — Potrzebujemy gwarancji Volkswagena, prawnie wiążącej i bez ograniczeń w czasie, że naprawy będą funkcjonować i nie będą mieć ujemnego wpływu — oświadczyła agencji Reutera.

Organizacje konsumenckie i polityków w Niemczech oburzyła odmowa Volkswagena wypłacenia rekompensat europejskim posiadaczom samochodów. Organizacja VZBV popiera żądanie Brukseli zagwarantowania, że naprawy nie będą mięć ujemnych skutków na pojazdy.

Rzecznik VW stwierdził, że dodatkowa gwarancja nie jest konieczna, bo wprowadzane nowe rozwiązania były kompleksowo testowane, by zyskać pewność, że nie będzie ujemnego wpływu na komponenty silnika czy systemy dezaktywacji spalin

Liczba takich pojazdów z naprawionymi silnikami 1,2 i 2,0 wzrosła ponad dwukrotnie w ostatnich 2 tygodniach, bo wcześniej dotyczyła 500 tys. sztuk — podał rzecznik producenta. Naprawiono samochody marki VW, Audi, Skoda i Seat oraz Furgointeki VW. WE tych silnikach wystarczy jedynie wprowadzić nową wersję oprogramowania; w ok. 2 mln jednostek napędowych o pojemności 1,6 trzeba dodatkowo zainstalować siatkę przy filtrze powietrza.

Niemiecki urząd motoryzacji KBA zezwolił na dostosowanie do obowiązujących norm 5,6 mln pojazdów. Zezwolenie dotyczy całej Europy, gdzie oszukańczy system kontroli emisji spalin istnieje w 8,5 mln pojazdów, a na całym świecie w ok. 11 mln.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana