Postępowanie zaczęto 7 kwietnia w związku z „oszukiwaniem jakości i przeprowadzonych kontroli, a konsekwencją tych faktów było, że towary stały się niebezpieczne dla zdrowia ludzi lub zwierząt”.
Prokuratura prowadzi już podobne postępowania wobec Volkswagena, Renaulta i Fiata. Podjęła je po publikacji wniosków urzędu konkurencji, ochrony interesów konsumentów i ścigania oszustw GDCCRF dotyczących emisji spalin przez pojazdy z dieslami.
PSA poinformowała, że przedstawi swe argumenty „dla uniknięcia wszelkich uogólnień i obrony swych interesów. Grupa PSA przestrzega przepisów we wszystkich krajach, w których działa” – wyjaśniono w majlu.
Według ‚Liberation” sprawą zajmuje się trójka sędziów śledczych z pionu zdrowia publicznego prokuratury. Podejmą „działania wyjaśniające dla ustalenia, czy emisje tlenków azotu silników Diesla w co najmniej 6 pojazdach marki Peugeot i Citroen przekraczały normy dopuszczone przez prawo” – podał dziennik.
W marcu urząd konkurencji uznał, że nie ma materiałów do przekazania wymiarowi sprawiedliwości dotyczących Opla.