Sędzia ogłosił, że trwają negocjacje niemieckiego producenta z przedstawicielami władz i prawnikami reprezentującymi właścicieli tych pojazdów i ustalił nową datę po otrzymaniu sugestii, że ta zwłoka może doprowadzić do rozwiązania pozostałych kwestii.
15 listopada VW osiągnął porozumienie z organami nadzoru w USA w sprawie odkupienia ok. 20 tys. starszych Audi i SUV Volkswagena oraz naprawy oprogramowania w 60 tys. nowszych autach Audi, Porsche, VW i w pojazdach sportowo-użytkowych, ale w dalszym ciągu musiał porozumieć się w innych kwestiach, m.in. kompensaty.
W czerwcu VW zgodził się zapłacić 10,03 mld dolarów i zaproponował odkupienie 475 tys. pojazdów z 2-litrowymi dieslami albo naprawę ich oprogramowania oaz kompensatę 5-10 tys. dolarów każdemu właścicielowi, Zaczął skupować auta w połowie listopada.
Dwie osoby znające stan rozmów podały teraz, że Niemcy osiągnęli postęp w ostatnich dniach, ale nie doszli jeszcze do ostatecznego porozumienia w rozmowach z prawnikami reprezentującymi właścicieli pojazdów.
W ramach umowy dotyczącej 3-litrowych diesli Volkswagen wpłaci zapewne dodatkowe środki na fundusz ochrony środowiska dla wyrównania nadmiernych emisji. W czerwcu zgodził się przekazać w ciągu 3 lat 2,7 mld dolarów na ten fundusz za emisje silników 2-litrowych. Wplata za silniki 3-litrowe będzie jednak mniejsza, bo ich emisje przekraczały normy 9-krotnie, znacznie mniej od 40 razy jednostek 2-litrowych.