PSA będzie ratować Vauxhalla

Grupa PSA ogłosiła, że chce kontynuować projekt naprawczy fabryk Vauxhalla po uzgodnieniu dalszych rozmów ze związkiem Unite.

Publikacja: 23.01.2018 09:34

PSA będzie ratować Vauxhalla

Foto: Bloomberg

Francuzi odkupili w 2017 od GM marki Opla i Vauxhalla i uruchomili plan restrukturyzacji Pace!, aby przywrócić ich rentowność. Zakład w Ellesmere Port produkuje model Astra Sports Tourer, ale ma zakończyć produkcję do 2021 r.

Sekretarz generalny związku zawodowego Unite, Len McCluskey spotkał się w Paryżu z prezesem Carlosem Tavaresem w 2 tygodnie po ogłoszeniu przez PSA o likwidacji 250 miejsc pracy, oprócz zapowiedzianych 400 w październiku w zakładzie zatrudniającym 1900 ludzi.

Po spotkaniu PSA poinformowała, że „dalsze spotkania są przewidziane, aby szybko działać z planem odrodzenia ośrodków przemysłowych Vauxhalla, aby po latach degradacji osiągnęły najwyższy poziom efektywności i zgodnie z planem odrodzenia Pace! „.

Według Unite, C. Tavares ponowił swą wolę nie zamykania ośrodków przemysłowych w W. Brytanii, włącznie z fabryką vanów w Luton. Len McvCluskey chce konstruktywnej współpracy z PSA ale zagroził dobraniem się do sprzedaży samochodów na Wyspach, jeśli Francuzi zechcą zamknąć fabrykę. „Powtórzyłem naszą determinację ochrony brytyjskich fabryk i jeśli będzie trzeba, naszą gotowość zakłócenia sprzedaży PSA w W. Brytanii, jeśli grupa nie poprze lojalnej siły roboczej” — oświadczył w komunikacie.

PSA podała wcześniej, że brytyjskie koszty produkcji są dwukrotnie wyższe niż we francuskich fabrykach, więc podejmie decyzję o inwestowaniu dopiero po rozwiązaniu tej kwestii.

Władze w Londynie mają nadzieję na uzgodnienie do końca marca głównych linii przejściowej umowy o Brexicie, będącej pomostem między obecnym członkostwem w Unii i nowymi stosunkami z tym blokiem.

McCluskey oświadczył, że chce jak najszybciej spotkać się z ministrem przemysłu Gregiem Clarkiem. — Trzy strony: PSA, Unite i rząd brytyjski powinny pracować razem nad zapewnieniem przyszłości naszych fabryk — powiedział.

Francuzi odkupili w 2017 od GM marki Opla i Vauxhalla i uruchomili plan restrukturyzacji Pace!, aby przywrócić ich rentowność. Zakład w Ellesmere Port produkuje model Astra Sports Tourer, ale ma zakończyć produkcję do 2021 r.

Sekretarz generalny związku zawodowego Unite, Len McCluskey spotkał się w Paryżu z prezesem Carlosem Tavaresem w 2 tygodnie po ogłoszeniu przez PSA o likwidacji 250 miejsc pracy, oprócz zapowiedzianych 400 w październiku w zakładzie zatrudniającym 1900 ludzi.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera