Francuzi odkupili w 2017 od GM marki Opla i Vauxhalla i uruchomili plan restrukturyzacji Pace!, aby przywrócić ich rentowność. Zakład w Ellesmere Port produkuje model Astra Sports Tourer, ale ma zakończyć produkcję do 2021 r.
Sekretarz generalny związku zawodowego Unite, Len McCluskey spotkał się w Paryżu z prezesem Carlosem Tavaresem w 2 tygodnie po ogłoszeniu przez PSA o likwidacji 250 miejsc pracy, oprócz zapowiedzianych 400 w październiku w zakładzie zatrudniającym 1900 ludzi.
Po spotkaniu PSA poinformowała, że „dalsze spotkania są przewidziane, aby szybko działać z planem odrodzenia ośrodków przemysłowych Vauxhalla, aby po latach degradacji osiągnęły najwyższy poziom efektywności i zgodnie z planem odrodzenia Pace! „.
Według Unite, C. Tavares ponowił swą wolę nie zamykania ośrodków przemysłowych w W. Brytanii, włącznie z fabryką vanów w Luton. Len McvCluskey chce konstruktywnej współpracy z PSA ale zagroził dobraniem się do sprzedaży samochodów na Wyspach, jeśli Francuzi zechcą zamknąć fabrykę. „Powtórzyłem naszą determinację ochrony brytyjskich fabryk i jeśli będzie trzeba, naszą gotowość zakłócenia sprzedaży PSA w W. Brytanii, jeśli grupa nie poprze lojalnej siły roboczej” — oświadczył w komunikacie.
PSA podała wcześniej, że brytyjskie koszty produkcji są dwukrotnie wyższe niż we francuskich fabrykach, więc podejmie decyzję o inwestowaniu dopiero po rozwiązaniu tej kwestii.