Pierwsza wada dotyczy 1,43 mln pojazdów, druga – 2,87 mln, a niektóre wersje hybrydowych Priusów mogą mieć obie. Producent wyjaśnił, że do tej pory nie doszło do żadnego incydentu z zagrożeniem zdrowia użytkowników.
W modułach kontroli emisji spalin kilku modeli wyprodukowanych w latach 2006-16, w tym Prius, Auris i Corolla istnieje ryzyko powstania szczelin powodujących wyciek paliwa. Problem poduszek dotyczy z kolei Priusów i Lexusów CT200h wyprodukowanych w latach 2010-12. Tylko w Stanach sprzedano 482 tys. takich samochodów. Wada dotyczy generatora gazu, który może zadziałać wewnątrz pojazdu powodując częściowe nadmuchanie poduszki, a to spowodować obrażenia u osób będących w samochodzie – wyjaśniła Toyota.
Poduszki nie zostały wyprodukowane rzec japońską firmę Takata, która ma poważne problemy z własnymi poduszkami.