Autonomiczne auto dla ludu

Podczas targów CES Hyundai zaprezentował prototyp autonomicznej wersji modelu Ioniq.

Publikacja: 05.01.2017 16:51

Autonomiczne auto dla ludu

Foto: materiały producenta

Ten średniej wielkości sedan jest szarą myszką wśród innych autonomicznych samochodów prezentujących swoje wdzięki na ulicach Las Vegas podczas targów CES 2017. Na tym jednak polega sekret południowokoreańskiego producenta, chce wyróżnić się będąc zwyczajnym i stworzyć samoprowadzące się auto dla przeciętnego konsumenta.

-Koncepcyjny autonomiczny Ioniq to normalny samochód, a nie projekt naukowy – powiedział Mike O’Brien, wiceprezes Hyundaia na w Ameryce Północnej podczas demonstracji dla AFP. – Wierzymy w demokratyzację tej technologii – dodał.

Niepozorny samochód Hyundaia kontrastuje na tle innych drogich zabawek z większą mocą i luksusowym wyposażeniem. O’Brien podkreśla, że Hyundai może dostarczyć autonomiczny samochód w przystępnej cenie.

W czasie demonstracji Ioniq był w stanie używać kierunkowskazy, zmienić pas, zatrzymać się na czerwonym świetle i ustąpić pierwszeństwa pieszym. Nie obyło się jednak bez wpadek, kiedy samochód nagle zahamował.

Hyundai i inni producenci wykorzystują w swoich samochodach autonomicznych system LIDAR (Light Detection and Ranging) pozwalający wykrywać pojazdy, pieszych i inne obiekty w otoczeniu.

Andre Ravinowich, menadżer ds. technologi podkreśla, że jest jeszcze kilka przeszkód do pokonania zanim autonomiczne samochody staną się powszechne.

Hyundai nie wyznaczył żadnej daty kiedy jego samochód będzie gotowy. Część innych producentów wyznaczyła sobie za cel 2020 r.

Ten średniej wielkości sedan jest szarą myszką wśród innych autonomicznych samochodów prezentujących swoje wdzięki na ulicach Las Vegas podczas targów CES 2017. Na tym jednak polega sekret południowokoreańskiego producenta, chce wyróżnić się będąc zwyczajnym i stworzyć samoprowadzące się auto dla przeciętnego konsumenta.

-Koncepcyjny autonomiczny Ioniq to normalny samochód, a nie projekt naukowy – powiedział Mike O’Brien, wiceprezes Hyundaia na w Ameryce Północnej podczas demonstracji dla AFP. – Wierzymy w demokratyzację tej technologii – dodał.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana