„W 2018 i 2019 r. Daimler Trucks zainwestuje w przybliżeniu po 1,3 mld euro w prace badawczo-rozwojowe” — stwierdza komunikat grupy. Położy ona nacisk na napęd elektryczny, podłączenie do Internetu i technologie autonomicznej jazdy w pojazdach dostawczych. Prezes Daimler Trucks, Martin Daum, zapowiedział rozpoczęcie w 2021 r. seryjnej produkcji dużych ciężarówek o autonomii do 200 km.
Mercedes-Benz testuje obecnie pojazdy eActros o autonomii do 200 km. Do 2020 r. będzie sprawdzać pojazdy ciężarowe z 11 blokami baterii i dwoma silnikami, aby sprawdzić, czy napęd całkowicie elektryczny moce zastąpić wysokoprężny. Obie testowane wersje o wadze brutto 18-25 ton zostaną udostępnione w tym roku do testowania 10 firmom klienckim, m.in. sieci supermarketów Edeka i grupie logistycznej Hermes. W przyszłym roku pojazdy będą sprawdzać inni wybrani klienci.