To dobrze, bo mody się zmieniają, a klasyka nigdy nie będzie wyglądać źle. A to oznacza, że przy odsprzedaży, X3 będzie jeszcze długo trzymał cenę.
Wnętrze zachowuje typowy dla bawarskiej marki układ. Ergonomia jest bez zarzutu. Jakość materiałów w środku zaś gwałtownie rośnie razem z ceną. Nam do testów przypadła podstawowa wersja, bez kosztownych dodatków. Jest porządnie, ale ciemno i smutno, choć np. spasowanie elementów jest – jak zawsze – bardzo dobre.
Multimedia i inne systemy pokładowe obsługuje się przez znane już i w końcu dopracowane pokrętło iDrive. Obecnie to jeden z bardziej intuicyjnych i sprawnie działających systemów dostępnych na rynku. Kłopotem może być tylko przedarcie się przez masę różnych możliwych opcji i ustawień. Ale z drugiej strony, część z nich będzie zmienianych zaledwie raz, więc nie jest to prawdziwy problem.
Do redakcyjnych testów trafiła odmiana napędzana dwulitrowym dieslem o mocy 190 KM, z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Ta ostania świetnie działa, jeżeli zostawi się ją w spokoju. Przerzucona w tryb manualny zmienia biegi z wyraźnym opóźnieniem. W tej wersji X3 nie jest może demonem szos, ale dla większości kierowców jego osiągi będą całkowicie wystarczające. 8,1 sekundy do setki i prędkość maksymalna 210 km/h to głównie zasługa potężnego momentu obrotowego 400 Nm. Choć mamy do czynienia z wysokim i pudełkowatym SUV-em, to jest to jednak BMW. I to czuć na zakrętach. Rzadko którą pseudoterenówką jeździ się tak pewnie. System napędu na cztery koła xDrive sprawdza się bardzo dobrze na gorszych drogach. Oczywiście w prawdziwy teren lepiej nie wjeżdżać, ale nieodśnieżone podjazdy nie są problemem.
Z przodu jest wygodnie, ale to ilość miejsca z tyłu wręcz poraża. Nawet rozbudowany centralny tunel nie przeszkadza w wygodnym zajęciu środkowego miejsca na kanapie. Będzie więc wygodnie zarówno kierwcy, jak i pasażerom. Nawet jeżeli będzie komplet na pokładzie. Bagażnik ma pojemność 550 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń dostępna jest płaska podłoga i aż 1600 litrów na paczki i kufry. X3 jest duży, ale szczęśliwie nie na tyle, by jego rozmiary przeszkadzały w ciasnych miejskich parkingach czy podziemnych garażach. Jeżeli ktoś porusza się głównie po mieście, to jest to idealna wielkość samochodu.