Carlos Ghosn obiecał przyspieszyć tempo integracji po objęciu w 2016 r. przez Nissana pakietu kontrolnego w Mitsubishi. Sojusz 2 firm istniejący od 18 lat zaczął dopiero niedawno wypuszczać pojazdy na wspólnej platformie. Sojusz 3 firm zmienił swe logo, z dwóch do trzech krzywych linii splecionych ze sobą.
– Synergie wzrosną z jednej strony, bo zwiększyła się skala sojuszu — powiedział Ghosn na konferencji prasowej w Paryżu. — Z drugiej strony, pojawiły się nowe dziedziny współpracy, nowe płyty podłogowe, większa liczba wspólnych silników, a w zakresie wszystkich nowych technologii będzie jeden wyznacznik używany przez każdą markę. Celem jest dojście do 3 przedsiębiorstw o jednolitej skuteczności, z zachowaniem tożsamości każdej z nich — dodał szef sojuszu.
Jego łączna sprzedaż powinna wzrosnąć do 14 mln pojazdów z 10,5 mln spodziewanych w bieżącym mroku, a obroty o jedną trzecią do 240 mld dolarów (201 mln euro) ze 180 mld obecnie.
Ghosn zapytany o możliwość ewolucji kapitałowej nowej trójki odpowiedział jedynie, że takie ruchy nie wpłyną na funkcjonowanie sojuszu. Analityk z Jefferies, Philippe Huchois stwierdził po prostu., że ” Ghosn nie odpowiedział na możliwość fuzji do 2022 r.”
Pytany o konsekwencje dla zatrudnienia przyspieszenia redukcji kosztów odpowiedział, że będą pozytywne. — Jesli przechodzi się z 10,5 mln pojazdów do 14 mln, to powiedziałbym, że narzuca to więcej miejsc pracy — odparł Ghosn.