Toyota zwiększa sprzedaż hybryd

Samochody hybrydowe cieszą się na europejskich rynkach coraz większą popularnością. Największym dostawcą tego typu aut jest Toyota, która w pierwszym kwartale zwiększyła europejską sprzedaż hybryd o 38 proc.

Publikacja: 17.04.2016 13:14

Toyota zwiększa sprzedaż hybryd

Foto: materiały prasowe

W sumie na 241,6 tys. sprzedanych w całej Europie samochodów Toyoty, z salonów japońskiego producenta wyjechało ponad 71,7 tys. aut z napędem hybrydowym. W rezultacie udział hybryd w sprzedawanych toyotach wzrósł w pierwszym kwartale o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku.

– Nowy RAV4 Hybrid osiągnął w pierwszych miesiącach roku doskonałe wyniki sprzedaży, podobnie Auris Hybrid i Yaris Hybrid. Do grona hybrydowych bestsellerów dołączył już także nowy Prius – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent ds. sprzedaży Toyota Motor Europe. Paleta dostępnych aut ma być wkrótce rozszerzona. U dealerów pojawi się nowy Hilux. – Jesteśmy przekonani, że 2016 przyniesie naszej marce kolejne sukcesy – dodał Harrison.

Także w Polsce sprzedaż samochodów z napędem hybrydowym systematycznie rośnie. Tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2016 roku zarejestrowano 1,1 tys. hybrydowych toyot. Cały ubiegły rok okazał się pod tym względem o połowę lepszy od poprzedniego, a w ciągu ostatnich pięciu lat roczna sprzedaż hybryd japońskiego producenta podskoczyła 20-krotnie. – To lawinowo rosnąca sprzedaż. Technologia bardzo się przyjęła, na całym świecie jeździ 8 milionów hybryd – podkreślił Jacek Pawlak, szef TMP i zarazem prezes Toyota Central Europe.

Auta hybrydowe coraz częściej kupują do swoich flot firmy. Przykładem jest Ergo Hestia, która w ub. miesiącu zamówiła 181 sztuk modelu Auris w wersji hybrydowej. Ubezpieczyciel zapowiada, że wymieni wszystkie samochody swoich mobilnych rzeczoznawców na auta hybrydowe, aby zredukować emisję spalin do atmosfery o ponad jedną trzecią. Ma to być najnowocześniejsza i najbardziej przyjazna dla środowiska flota samochodów używanych przez rzeczoznawców ubezpieczeniowych w Polsce.

Według Instytutu Samar, w 2015 roku sprzedano w Polsce ponad 5,5 tys. aut z napędem hybrydowym. To o blisko 40 proc. więcej niż w roku 2014. Na rosnącej popularności takich pojazdów rośnie Lexus, który wersję hybrydową oferuje we wszystkich siedmiu sprzedawanych w Polsce modelach. W końcu roku dojdzie kolejny: LC 500 h – sportowe coupe, szybkie, a zarazem oszczędne, które zadebiutowało podczas salonu w Genewie.  – Jeszcze cztery lata temu nikt nie wierzył, że auta z napędem hybrydowym staną się tak popularne – mówi Monika Małek, szef PR Lexus Polska. Co ciekawe, żadna marka nie ma tak wysokiego poziomu „hybrydyzacji” – aż 70 proc. sprzedawanych w Polsce aut Lexusa to hybrydy. W ub. roku marka zwiększyła sprzedaż o prawie połowę.

Coraz lepiej sprzedają się także hybrydy plug-in, czyli ładowane z gniazdka. W ub. roku sprzedało się blisko 300 takich pojazdów, z tego jedna trzecia należała do Mitsubishi. Najpopularniejszym tego typu modelem stał się Outlander PHEV.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana