W sumie na 241,6 tys. sprzedanych w całej Europie samochodów Toyoty, z salonów japońskiego producenta wyjechało ponad 71,7 tys. aut z napędem hybrydowym. W rezultacie udział hybryd w sprzedawanych toyotach wzrósł w pierwszym kwartale o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku.
– Nowy RAV4 Hybrid osiągnął w pierwszych miesiącach roku doskonałe wyniki sprzedaży, podobnie Auris Hybrid i Yaris Hybrid. Do grona hybrydowych bestsellerów dołączył już także nowy Prius – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent ds. sprzedaży Toyota Motor Europe. Paleta dostępnych aut ma być wkrótce rozszerzona. U dealerów pojawi się nowy Hilux. – Jesteśmy przekonani, że 2016 przyniesie naszej marce kolejne sukcesy – dodał Harrison.
Także w Polsce sprzedaż samochodów z napędem hybrydowym systematycznie rośnie. Tylko w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2016 roku zarejestrowano 1,1 tys. hybrydowych toyot. Cały ubiegły rok okazał się pod tym względem o połowę lepszy od poprzedniego, a w ciągu ostatnich pięciu lat roczna sprzedaż hybryd japońskiego producenta podskoczyła 20-krotnie. – To lawinowo rosnąca sprzedaż. Technologia bardzo się przyjęła, na całym świecie jeździ 8 milionów hybryd – podkreślił Jacek Pawlak, szef TMP i zarazem prezes Toyota Central Europe.
Auta hybrydowe coraz częściej kupują do swoich flot firmy. Przykładem jest Ergo Hestia, która w ub. miesiącu zamówiła 181 sztuk modelu Auris w wersji hybrydowej. Ubezpieczyciel zapowiada, że wymieni wszystkie samochody swoich mobilnych rzeczoznawców na auta hybrydowe, aby zredukować emisję spalin do atmosfery o ponad jedną trzecią. Ma to być najnowocześniejsza i najbardziej przyjazna dla środowiska flota samochodów używanych przez rzeczoznawców ubezpieczeniowych w Polsce.
Według Instytutu Samar, w 2015 roku sprzedano w Polsce ponad 5,5 tys. aut z napędem hybrydowym. To o blisko 40 proc. więcej niż w roku 2014. Na rosnącej popularności takich pojazdów rośnie Lexus, który wersję hybrydową oferuje we wszystkich siedmiu sprzedawanych w Polsce modelach. W końcu roku dojdzie kolejny: LC 500 h – sportowe coupe, szybkie, a zarazem oszczędne, które zadebiutowało podczas salonu w Genewie. – Jeszcze cztery lata temu nikt nie wierzył, że auta z napędem hybrydowym staną się tak popularne – mówi Monika Małek, szef PR Lexus Polska. Co ciekawe, żadna marka nie ma tak wysokiego poziomu „hybrydyzacji” – aż 70 proc. sprzedawanych w Polsce aut Lexusa to hybrydy. W ub. roku marka zwiększyła sprzedaż o prawie połowę.