Toyota sprzedała na wszystkich rynkach 634,3 tys. Corolli, o 1,2 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2015 roku. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Golf z wynikiem 500,6 tys. aut, o 1,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub. roku.

Trzecie miejsce przypadło pickupowi Ford F z wynikiem 478,4 tys. sztuk, o 12,6 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2015 roku, zaś na czwartym uplasował się kompaktowy Ford Focus z wynikiem 367,5 tys., o 16,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Piąta lokata przypadła Hyundaiowi Elantrze (363,5 tys., spadek o 9,7 proc.), natomiast szósta VW Polo z wynikiem 358,6 tys., co oznacza 1,8-procentową redukcję. Na miejscu siódmym znalazła się Toyota RAV4 (346,8 tys., wzrost o 10,8 proc.) przed Toyotą Camry (339,6 tys., o 11,7 proc. mniej niż rok wcześniej).

Na dziewiątym miejscu jest Honda CR-V (333,7 tys., o 3,9 proc. więcej niż w 2015 roku), a ostatnie przypadło Chevroletowi Silverado. Marka sprzedała 307,8 tys. tych pickupów, o 1 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2015 roku.

W rankingu koncernów po pierwszym półroczu na prowadzeniu jest Volkswagen z wynikiem 5,12 mln egzemplarzy, przed Toyotą (4,99 mln) i General Motors (4,76 mln).