Niemiecki urząd motoryzacji KBA zaaprobował modyfikacje zaproponowane przez producenta dla modeli Passat, CC i Eos z silnikami 2,0 TDI typu EA 189.
Po skandalu ujawnionym we wrześniu Volkswagen ogłosił, że przed końcem bieżącego roku zakończy modyfikowanie oprogramowania w pojazdach z silnikami 1,2, 1,6 i 2,0, a także zmiany mechaniczne niezbędne w jednej trzeciej z 8,5 mln sprzedanych samochodów. W końcu stycznia firma przystąpiła do stopniowego przywoływania do stacji pojazdów podlegających naprawie, ale do końca maja dokonano ich tylko w 50 tys. sztuk.
Przedstawiciel firmy wyjaśnił, że KBA obawiał się, iż proponowane modyfikacje spowodują zwiększenie zużycia paliwa w autach Passata. Teraz Volkswagen wyjaśnił, że urząd potwierdził, iż nie dojdzie do zmian w spalaniu paliwa, osiągach czy poziomie hałasu.
VW spodziewa się uzyskać wkrótce aprobatę KBA dla modyfikacji w pojazdach z silnikami 2,0 TDI. Akcja przywoławcza samochodów z silnikami 1,2 TDI miała zacząć się w II kwartale, ale ulegnie opóźnieniu, nie wiadomo konkretnie, kiedy zacznie się.