Volkswagen królem rynku

O 20 tys. sprzedanych na świecie aut niemiecki koncern samochodowy Volkswagen wyprzedził w I półroczu 2015 japońską Toyotę.

Publikacja: 28.07.2015 11:26

Volkswagen królem rynku

Foto: Bloomberg

Niemcy sprzedali 5,04 mln aut, a Toyota 5,02 – podały Automotive News.

Zajęcie pozycji lidera światowego rynku motoryzacyjnego Niemcy zaplanowali w 2007 i zakładali,że stanie się to w 2018 roku. Teraz wszystko wskazuje,że stanie się to o trzy lata wcześniej, bo trzeba jeszcze poczekać na całoroczne wyniki, a te są liczone w światowej klasyfikacji.

Przy tym i Toyota i Volkswagen odnotowały w I półroczu 2015 spadek sprzedaży, tyle że w wypadku japońskich marek ( Toyota,Lexus,Daihatsu Scion,Subaru) ten spadek w porównaniu z tym samym okresem 2014 wyniósł 1,5 proc, a dla Volkswagena 0,2 proc. Na trzecim. Na trzecim miejscu znalazł się General Motors, do niedawna lider rynku ze sprzedażą 4,86 mln aut i spadkiem o 1,2 proc.

Najmocniejszą stroną Volkswagena stała się Europa, gdzie niemieckie marki w pełni korzystają z ożywienia, a Skoda jest liderem w wielu krajach. Toyocie wiedzie się tutaj nie najlepiej, a w czerwcu wielkością sprzedaży wyprzedził ją nawet Nissan.

Obydwa koncerny borykają się z kłopotami na rynku chińskim, dzisiaj najważniejszym na świecie, ale który wyraźnie lata szalonego, dwucyfrowego wzrostu ma już daleko za sobą. Obydwie marki także mają kłopoty w Brazylii, której gospodarka tkwi w recesji. Strategia Volkswagena na rynek chiński jest następująca : sprzedać jak najwięcej niedużych produkowanych na miejscu SUVów. Na brazylijski : przetrwać w jak najlepszej kondycji.

Przy tym obydwie marki nie walczą o pozycję lidera za każdą cenę.Równie ważne, a chyba nawet ważniejsze są dla nich wyniki finansowe, więc o kupowaniu rynku nawet nie ma co mówić. Wprost przecinie i VW i Toyota mają sztywną politykę cenową, rabaty wprowadzają jedynie wówczas,kiedy trwa wyprzedaż modeli z mijającego roku. Dzięki temu, m.in na rynku polskim i VW i Toyoty są traktowane jako niemal marki premium. A co za tym również idzie cena odsprzedaży używanego auta jest wyższa. niż jest to w przypadku aut porównywalnej klasy.

Niemcy sprzedali 5,04 mln aut, a Toyota 5,02 – podały Automotive News.

Zajęcie pozycji lidera światowego rynku motoryzacyjnego Niemcy zaplanowali w 2007 i zakładali,że stanie się to w 2018 roku. Teraz wszystko wskazuje,że stanie się to o trzy lata wcześniej, bo trzeba jeszcze poczekać na całoroczne wyniki, a te są liczone w światowej klasyfikacji.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana