Volkswagen królem rynku

O 20 tys. sprzedanych na świecie aut niemiecki koncern samochodowy Volkswagen wyprzedził w I półroczu 2015 japońską Toyotę.

Publikacja: 28.07.2015 11:26

Volkswagen królem rynku

Foto: Bloomberg

Niemcy sprzedali 5,04 mln aut, a Toyota 5,02 – podały Automotive News.

Zajęcie pozycji lidera światowego rynku motoryzacyjnego Niemcy zaplanowali w 2007 i zakładali,że stanie się to w 2018 roku. Teraz wszystko wskazuje,że stanie się to o trzy lata wcześniej, bo trzeba jeszcze poczekać na całoroczne wyniki, a te są liczone w światowej klasyfikacji.

Przy tym i Toyota i Volkswagen odnotowały w I półroczu 2015 spadek sprzedaży, tyle że w wypadku japońskich marek ( Toyota,Lexus,Daihatsu Scion,Subaru) ten spadek w porównaniu z tym samym okresem 2014 wyniósł 1,5 proc, a dla Volkswagena 0,2 proc. Na trzecim. Na trzecim miejscu znalazł się General Motors, do niedawna lider rynku ze sprzedażą 4,86 mln aut i spadkiem o 1,2 proc.

Najmocniejszą stroną Volkswagena stała się Europa, gdzie niemieckie marki w pełni korzystają z ożywienia, a Skoda jest liderem w wielu krajach. Toyocie wiedzie się tutaj nie najlepiej, a w czerwcu wielkością sprzedaży wyprzedził ją nawet Nissan.

Obydwa koncerny borykają się z kłopotami na rynku chińskim, dzisiaj najważniejszym na świecie, ale który wyraźnie lata szalonego, dwucyfrowego wzrostu ma już daleko za sobą. Obydwie marki także mają kłopoty w Brazylii, której gospodarka tkwi w recesji. Strategia Volkswagena na rynek chiński jest następująca : sprzedać jak najwięcej niedużych produkowanych na miejscu SUVów. Na brazylijski : przetrwać w jak najlepszej kondycji.

Przy tym obydwie marki nie walczą o pozycję lidera za każdą cenę.Równie ważne, a chyba nawet ważniejsze są dla nich wyniki finansowe, więc o kupowaniu rynku nawet nie ma co mówić. Wprost przecinie i VW i Toyota mają sztywną politykę cenową, rabaty wprowadzają jedynie wówczas,kiedy trwa wyprzedaż modeli z mijającego roku. Dzięki temu, m.in na rynku polskim i VW i Toyoty są traktowane jako niemal marki premium. A co za tym również idzie cena odsprzedaży używanego auta jest wyższa. niż jest to w przypadku aut porównywalnej klasy.

Niemcy sprzedali 5,04 mln aut, a Toyota 5,02 – podały Automotive News.

Zajęcie pozycji lidera światowego rynku motoryzacyjnego Niemcy zaplanowali w 2007 i zakładali,że stanie się to w 2018 roku. Teraz wszystko wskazuje,że stanie się to o trzy lata wcześniej, bo trzeba jeszcze poczekać na całoroczne wyniki, a te są liczone w światowej klasyfikacji.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne