Akio Toyoda rozwinie dział aut elektrycznych

Toyota mianowała swego prezesa na kierownicze stanowisko nowego działu samochodów elektrycznych, przekonując się w końcu do nowej technologii

Publikacja: 01.12.2016 17:49

Akio Toyoda

Akio Toyoda

Foto: Bloomberg

Do zmiany podejścia największej firmy samochodowej na świecie doszło w czasie, gdy USA, Chiny, i kraje europejskie zachęcają producentów pojazdów do rozwijania napędu wyłącznie elektrycznego.

Akio Toyoda, wnuk założyciela firmy, Kiichiro Toyody, kieruje Toyotą od 2009 r. Od 1 grudnia został także szefem działu planowania pojazdów elektrycznych, wspierany przez wiceprezesów Mitsuhisę Kato (R&D) i Shigeki Terashi (strategia i badania). Dyrektorem generalnym działu został Kouji Toyoshima, główny inżynier w zespole projektowym Priusa; pokieruje działem inżynieryjnym i dołączy do 4-osobowej grupy planowania strategii, obok przedstawicieli dostawców: Denso, Aisin Seiki i Toyota Industries Corp.

– Mianując na czele tego działu prezesa i 2 wiceprezesów zamierzamy przyspieszyć projektowanie samochodów elektrycznych – powiedziała rzeczniczka Toyoty, Kayo Doi. – Prezes biedzie bezpośrednio nadzorować funkcjonowanie tego działu, aby umożliwić szybkie i sprawne podejmowanie decyzji.

Zadaniem nowo powołanego działu jest wprowadzenie na rynek elektrycznego modelu Toyoty do 2020 r.

Rywale Toyoty, Nissan, Volkswagen i Tesla postawili na elektryczne samochody jako najbardziej wiarygodne z zerową emisją spalin. Toyota do niedawna była zwolennikiem pojazdów elektrycznych na małe odległości ze względu na ich ograniczoną autonomię i długi czas ładowania baterii. Inwestowała dużo w pojazdy na wodorowe ogniwo paliwowe uważając je za najbardziej ekologiczne. W 2014 r. pojawili się model Mirai W listopadzie zapowiedziała zaprojektowanie w ciągu kilku lat auta o większym o 15 proc. zasięgu i pojemności baterii.

Toyota jest pionierem wykorzystania silników elektrycznych w seryjnych samochodach, ale hybrydowych – niemal 20 lat temu wprowadziła na rynek pierwsza masowa hybrydę, Toyotę Prius. Obecnie na świecie jeździ prawie 10 mln hybryd Toyoty i Lexusa.

Do zmiany podejścia największej firmy samochodowej na świecie doszło w czasie, gdy USA, Chiny, i kraje europejskie zachęcają producentów pojazdów do rozwijania napędu wyłącznie elektrycznego.

Akio Toyoda, wnuk założyciela firmy, Kiichiro Toyody, kieruje Toyotą od 2009 r. Od 1 grudnia został także szefem działu planowania pojazdów elektrycznych, wspierany przez wiceprezesów Mitsuhisę Kato (R&D) i Shigeki Terashi (strategia i badania). Dyrektorem generalnym działu został Kouji Toyoshima, główny inżynier w zespole projektowym Priusa; pokieruje działem inżynieryjnym i dołączy do 4-osobowej grupy planowania strategii, obok przedstawicieli dostawców: Denso, Aisin Seiki i Toyota Industries Corp.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń