Akio Toyoda rozwinie dział aut elektrycznych

Toyota mianowała swego prezesa na kierownicze stanowisko nowego działu samochodów elektrycznych, przekonując się w końcu do nowej technologii

Publikacja: 01.12.2016 17:49

Akio Toyoda

Akio Toyoda

Foto: Bloomberg

Do zmiany podejścia największej firmy samochodowej na świecie doszło w czasie, gdy USA, Chiny, i kraje europejskie zachęcają producentów pojazdów do rozwijania napędu wyłącznie elektrycznego.

Akio Toyoda, wnuk założyciela firmy, Kiichiro Toyody, kieruje Toyotą od 2009 r. Od 1 grudnia został także szefem działu planowania pojazdów elektrycznych, wspierany przez wiceprezesów Mitsuhisę Kato (R&D) i Shigeki Terashi (strategia i badania). Dyrektorem generalnym działu został Kouji Toyoshima, główny inżynier w zespole projektowym Priusa; pokieruje działem inżynieryjnym i dołączy do 4-osobowej grupy planowania strategii, obok przedstawicieli dostawców: Denso, Aisin Seiki i Toyota Industries Corp.

– Mianując na czele tego działu prezesa i 2 wiceprezesów zamierzamy przyspieszyć projektowanie samochodów elektrycznych – powiedziała rzeczniczka Toyoty, Kayo Doi. – Prezes biedzie bezpośrednio nadzorować funkcjonowanie tego działu, aby umożliwić szybkie i sprawne podejmowanie decyzji.

Zadaniem nowo powołanego działu jest wprowadzenie na rynek elektrycznego modelu Toyoty do 2020 r.

Rywale Toyoty, Nissan, Volkswagen i Tesla postawili na elektryczne samochody jako najbardziej wiarygodne z zerową emisją spalin. Toyota do niedawna była zwolennikiem pojazdów elektrycznych na małe odległości ze względu na ich ograniczoną autonomię i długi czas ładowania baterii. Inwestowała dużo w pojazdy na wodorowe ogniwo paliwowe uważając je za najbardziej ekologiczne. W 2014 r. pojawili się model Mirai W listopadzie zapowiedziała zaprojektowanie w ciągu kilku lat auta o większym o 15 proc. zasięgu i pojemności baterii.

Toyota jest pionierem wykorzystania silników elektrycznych w seryjnych samochodach, ale hybrydowych – niemal 20 lat temu wprowadziła na rynek pierwsza masowa hybrydę, Toyotę Prius. Obecnie na świecie jeździ prawie 10 mln hybryd Toyoty i Lexusa.

Do zmiany podejścia największej firmy samochodowej na świecie doszło w czasie, gdy USA, Chiny, i kraje europejskie zachęcają producentów pojazdów do rozwijania napędu wyłącznie elektrycznego.

Akio Toyoda, wnuk założyciela firmy, Kiichiro Toyody, kieruje Toyotą od 2009 r. Od 1 grudnia został także szefem działu planowania pojazdów elektrycznych, wspierany przez wiceprezesów Mitsuhisę Kato (R&D) i Shigeki Terashi (strategia i badania). Dyrektorem generalnym działu został Kouji Toyoshima, główny inżynier w zespole projektowym Priusa; pokieruje działem inżynieryjnym i dołączy do 4-osobowej grupy planowania strategii, obok przedstawicieli dostawców: Denso, Aisin Seiki i Toyota Industries Corp.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana