Idealną lokalizacją dla takiego miejsca są oczywiście Zjednoczone Emiraty Arabskie. Obiekt zbudowano w Dubaju przy ulicy Szejka Zayeda. Jest to najbardziej znanych i prestiżowych lokalizacji w tamtych rejonach. Inwestorem jest firma Al Habtoor Motors, czyli wyłączny przedstawiciel Bentleya w Emiratach Arabskich.
Budynek w którym zlokalizowano salon ma sześć pięter i zajmuje powierzchnię 75 tys. metrów kwadratowych. Na pierwszych trzech umieszczono samochody znajdujące się w ofercie, czyli Continental, Flying Spur, Mulssane i Bentayga. Na parterze znajduje się specjalny salon dla VIP-ów, a na dachu zbudowano ogród z tarasem. Poniżej znajduje się pomieszczenie, gdzie obsługiwani są klienci zainteresowani specjalnymi wersjami budowanymi przez oddział Mulliner. Znajdują się tam setki próbek lakierów, skór, metali oraz najbardziej egzotycznych gatunków drewna.
Przed wjazdem na teren obiektu goście są witani przez sztuczny wodospad oraz wielki ekran projekcyjny. Zamontowano tam system odczytujący numery rejestracyjne samochodu, dzięki czemu na ekranie wyświetli się spersonalizowane powitanie dla klienta. Na zewnątrz budynek pokryto ponad 160 tys. diod LED, które emitują różne barwy, grafiki czy tekstury. Dzięki temu obiekt już z oddali rzuca się w oczy i nie sposób przejść obok niego obojętnie.
Rynek na Bliskim Wschodzie jest jednym z kluczowych dla marki Bentley. Spośród 11 020 samochodów sprzedanych w zeszłym roku aż 1263 znalazły nabywców w tamtych rejonach. Poza tym brytyjska marka specjalizująca się w dostarczaniu najwyższego poziomu luksusu na czterech kółkach radzi sobie dobrze w Ameryce Północnej, Chinach i Europie.