Wraca Renault Alpine

Renault uruchomił w Dieppe produkcję nowej wersji Alipine, słynnej sportowej marki założonej w 1955 r. przez Jeana Rédélé, której produkcji zaprzestano jakieś 20 lat temu

Publikacja: 15.12.2017 08:16

Wraca Renault Alpine

Foto: 123rf.com

Uroczystość odbyła się w obecności prezesa Carlosa Ghosna, ministra gospodarki Bruno Le Maire i licznych przedstawicieli miejscowych władz.

Dyrektor fabryki Pierre-Emmanuel Andrieux poinformował, że firma zainwestowała 36 mln euro w unowocześnienie linii montażowej, a uruchomienie jej pozwoliło zatrudnić 151 osób zwiększając załogę w Dieppe do 392. Pierwsze samochody trafią do klientów europejskich w I kwartale 2018, a w krajach o ruchu lewostronnym w II kwartale.

Ten najmniejszy zakład Renaulta wyprodukował w 2016 r. 5 tys. Clio w wersji sportowej, nowy model Alpine pozwoli zwiększyć produkcję ponad dwukrotnie, bo plan zakłada 6 tys. sztuk rocznie.

Nowy coupé A110 Premiuee Edition o sylwetce przypominającej poprzednika sprzedawanego w latach 1961-77 pojawi się w ograniczonej liczbie 1955 sztuk, w nawiązaniu do roku powstania marki, w cenie 58 500 euro. Wszystkie auta zarezerwowano w ciągu pierwszych 5 dni sprzedaży. Dealerem Alpine w Polsce jest Grupa Pietrzak, pierwszy salon Alpine zostanie uruchomiony w przyszłym roku w Katowicach.

W dwuosobowym coupé z centralnie umieszczonym z tyłu silnikiem zastosowano aluminiową konstrukcję dla maksymalnego zmniejszenia masy oraz zaawansowane zawieszenie dwuwahaczowe. A110 Premiere Edition jest napędzany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 1,8 z turbodoładowaniem o mocy 252 KM przy 6000 obr. /min oraz momencie obrotowym 320 Nm przy 2000 obr. /min. Jak wszystkie Alpine, ma napęd na tylne koła. Auto osiąga maksymalną prędkość 250 km/h ograniczoną elektronicznie, setkę w 4,5 sekund, zużywa w cyklu mieszanym 6,1 l benzyny na 100 km. Zbiornik paliwa mieści 45 litrów.

Dla A110 przewidziano stosunkowo małe opony Michelin Pilot Sport 4 o wymiarach 205/40 R18 (przód) i 235/40 R18 (tył), na kutych, 18-calowych felgach Otto Fuchs.

Bagażnik przedni o pojemności 96 litrów pomieści dwie kabinowe walizki podręczne ułożone obok siebie, a w 100-litrowym bagażniku tylnym zmieszczą się dwa integralne kaski i torba weekendowa.

Dostępne są trzy tryby prowadzenia: Normal, Sport i Track, zmieniające reakcję pedała gazu, siłę wspomagania układu kierowniczego, szybkość zmiany biegów, brzmienie układu wydechowego i działanie systemu ESP. Dziesięciocalowy cyfrowy wyświetlacz TFT na tablicy rozdzielczej również zmienia się wraz z każdym trybem jazdy. W trybach Sport i Track wyświetlany jest obrotomierz, informacja o aktualnym biegu i wskaźnik zmiany biegu.

Do największych osiągnięć pierwszego modelu należą tytuł rajdowego mistrza świata w 1973 r. oraz zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w 1978 r.

Uroczystość odbyła się w obecności prezesa Carlosa Ghosna, ministra gospodarki Bruno Le Maire i licznych przedstawicieli miejscowych władz.

Dyrektor fabryki Pierre-Emmanuel Andrieux poinformował, że firma zainwestowała 36 mln euro w unowocześnienie linii montażowej, a uruchomienie jej pozwoliło zatrudnić 151 osób zwiększając załogę w Dieppe do 392. Pierwsze samochody trafią do klientów europejskich w I kwartale 2018, a w krajach o ruchu lewostronnym w II kwartale.

Pozostało 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana