Wraca Renault Alpine

Renault uruchomił w Dieppe produkcję nowej wersji Alipine, słynnej sportowej marki założonej w 1955 r. przez Jeana Rédélé, której produkcji zaprzestano jakieś 20 lat temu

Publikacja: 15.12.2017 08:16

Wraca Renault Alpine

Foto: 123rf.com

Uroczystość odbyła się w obecności prezesa Carlosa Ghosna, ministra gospodarki Bruno Le Maire i licznych przedstawicieli miejscowych władz.

Dyrektor fabryki Pierre-Emmanuel Andrieux poinformował, że firma zainwestowała 36 mln euro w unowocześnienie linii montażowej, a uruchomienie jej pozwoliło zatrudnić 151 osób zwiększając załogę w Dieppe do 392. Pierwsze samochody trafią do klientów europejskich w I kwartale 2018, a w krajach o ruchu lewostronnym w II kwartale.

Ten najmniejszy zakład Renaulta wyprodukował w 2016 r. 5 tys. Clio w wersji sportowej, nowy model Alpine pozwoli zwiększyć produkcję ponad dwukrotnie, bo plan zakłada 6 tys. sztuk rocznie.

Nowy coupé A110 Premiuee Edition o sylwetce przypominającej poprzednika sprzedawanego w latach 1961-77 pojawi się w ograniczonej liczbie 1955 sztuk, w nawiązaniu do roku powstania marki, w cenie 58 500 euro. Wszystkie auta zarezerwowano w ciągu pierwszych 5 dni sprzedaży. Dealerem Alpine w Polsce jest Grupa Pietrzak, pierwszy salon Alpine zostanie uruchomiony w przyszłym roku w Katowicach.

W dwuosobowym coupé z centralnie umieszczonym z tyłu silnikiem zastosowano aluminiową konstrukcję dla maksymalnego zmniejszenia masy oraz zaawansowane zawieszenie dwuwahaczowe. A110 Premiere Edition jest napędzany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 1,8 z turbodoładowaniem o mocy 252 KM przy 6000 obr. /min oraz momencie obrotowym 320 Nm przy 2000 obr. /min. Jak wszystkie Alpine, ma napęd na tylne koła. Auto osiąga maksymalną prędkość 250 km/h ograniczoną elektronicznie, setkę w 4,5 sekund, zużywa w cyklu mieszanym 6,1 l benzyny na 100 km. Zbiornik paliwa mieści 45 litrów.

Dla A110 przewidziano stosunkowo małe opony Michelin Pilot Sport 4 o wymiarach 205/40 R18 (przód) i 235/40 R18 (tył), na kutych, 18-calowych felgach Otto Fuchs.

Bagażnik przedni o pojemności 96 litrów pomieści dwie kabinowe walizki podręczne ułożone obok siebie, a w 100-litrowym bagażniku tylnym zmieszczą się dwa integralne kaski i torba weekendowa.

Dostępne są trzy tryby prowadzenia: Normal, Sport i Track, zmieniające reakcję pedała gazu, siłę wspomagania układu kierowniczego, szybkość zmiany biegów, brzmienie układu wydechowego i działanie systemu ESP. Dziesięciocalowy cyfrowy wyświetlacz TFT na tablicy rozdzielczej również zmienia się wraz z każdym trybem jazdy. W trybach Sport i Track wyświetlany jest obrotomierz, informacja o aktualnym biegu i wskaźnik zmiany biegu.

Do największych osiągnięć pierwszego modelu należą tytuł rajdowego mistrza świata w 1973 r. oraz zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans w 1978 r.

Uroczystość odbyła się w obecności prezesa Carlosa Ghosna, ministra gospodarki Bruno Le Maire i licznych przedstawicieli miejscowych władz.

Dyrektor fabryki Pierre-Emmanuel Andrieux poinformował, że firma zainwestowała 36 mln euro w unowocześnienie linii montażowej, a uruchomienie jej pozwoliło zatrudnić 151 osób zwiększając załogę w Dieppe do 392. Pierwsze samochody trafią do klientów europejskich w I kwartale 2018, a w krajach o ruchu lewostronnym w II kwartale.

Pozostało 82% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni