Obietnicę taką złożył Mark McNabb z kierownictwa VW Group of America na spotkaniu z ponad 150 dealerami z północno-wschodniej części Stanów w hotelu w Newark. Po raz pierwszy niemiecka firma przyznała, że dealerzy otrzymają zwrot pieniędzy za straty wynikające ze skandalu, który w samych Stanach dotyczy 500 tys. użytkowanych pojazdów. Szczegóły tych wypłat są negocjowane, powinny zostać uzgodnione w ciągu 30 dni.
Volkswagen organizuje w całym kraju spotkania informacyjne z dealerami, przedstawiając plan realizacji porozumienia na sumę prawie 15 mld dolarów z władzami i przedstawicielami konsumentów. Grupa przedstawiła dealerom szczegółowy harmonogram skupu pojazdów i ich napraw. Właściciele pojazdów będą mogli odsprzedać je albo dostarczyć do naprawy od października. Skup może potrwać do końca 2018 r.
Nowa wersja oprogramowania dla diesli trzeciej generacji będzie dostępna w październiku, modyfikacja sprzętu i oprogramowania dla silników pierwszej generacji w styczniu 2017, a dla drugiej generacji w lutym. W październiku 2017 ma być gotowa metoda naprawy sprzętu silnikach trzeciej generacji.
Przedstawiony teraz program dla silników TDI obejmuje niemal 500 tys. pojazdów używanych dotychczas przez Amerykanów i dodatkowe 12 tys., których dealerzy nie mogli sprzedać i trzymają na swoich placach. Grupa VW ma w Stanach 650 dealerów.