To nowa, globalna marka, którą Koreańczycy chcą podbierać klientów najbardziej rozpoznawalnym na światowym rynku producentom segmentu premium. Na ofertę Genesis będzie się składać 6 modeli samochodów, budowanych w oparciu o najwyższe standardy jakości i zaawansowane technologie. Auta mają wyróżniać się zarówno jakością i elegancją projektu jak i wysokimi osiągami. Jak podkreśla polski oddział koncernu – spółka Hyundai Motor Poland, auta powstaną z myślą o nowej generacji wymagających konsumentów. – Stworzyliśmy nową markę z całkowitym uwzględnieniem oczekiwań naszych Klientów, którzy szukają inteligentnych rozwiązań, pozwalających oszczędzić czas oraz praktycznych innowacji, wzmacniających satysfakcję z codziennego użytkowania samochodu – powiedział Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Company.

Marka Genesis będzie funkcjonować równolegle obok marki Hyundai i zdaniem producenta, stanie się mocnym graczem w segmencie premium. Nowe modele zostaną wprowadzone do sprzedaży w 2020 roku. Logo marki będzie nawiązywać do opartego o motyw skrzydeł emblematu, który widoczny jest na flagowej limuzynie Genesis, oferowanej przez Hyundaia od 2014 roku. Nazwy przyszłych modeli będą tworzone poprzez łączenie litery „G” z cyframi 80, 90, 70 itd. w zależności od segmentu.

Nad przygotowaniem modeli Genesis będzie pracował nowy departament zajmujący się designem samochodów prestiżowych Od połowy przyszłego roku pokieruje nim Luc Donckerwolke, który wcześniej współpracował z Audi, Bentleyem, Lamborghini, Seatem i Skodą. Zostanie także szefem centrum projektowego Hyundaia.

Hyundai Genesis pojawił się na polskim rynku w połowie ubiegłego roku. Luksusowa limuzyna jest największym, najlepiej wyposażonym oraz najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem marki, jaki kiedykolwiek był dostępny w Europie. Samochód został wyposażony w silnik 3.8 V6 GDI o mocy 315 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Zamontowano w nim m.in. czujnik stężenia poziomu CO2 w kabinie, chroniący kierowcę przed sennością.

Auto zostało zaprojektowane zgodnie z językiem projektowania samochodów marki Hyundai Fluidic Sculpture 2.0. Wyróżnia go opływowa stylistyka, a także duży rozstaw osi samochodu, podkreślony przez smukłe linie oraz krótki przedni i tylny zwis nadwozia. Genesis powstaje w fabryce Hyundaia w koreańskim Ulsan. Jego opracowanie trwało 4 lata i pochłonęło 342 mln euro. Został zbudowany głównie z myślą o rynku amerykańskim i koreańskim.