– Będzie z pewnością doskonały pod względem operacyjnym — powiedział tygodnikowi „Welt am Sonntag” zapytany o ocenę 2017 r. Grupa ogłosi pełny bilans 13 marca, w listopadzie prezes przewidywał, że dostawy w całym rolko przekroczą dotychczasowy rekord 10,3 mln pojazdów z 2016 r.
Cięcie kosztów w zasadniczym dziale samochodów osobowych pozwoliło największemu na świecie producentowi zwiększyć zakładany zysk w cały roku, poprawiać też założenia kwartalnej sprzedaży i zysków. Z drugiej strony propozycje Komsiji Europejskiej stopniowego zmniejszania przez producentów średnich emisji CO2 do 2025 i 2030 r. przysporzą grupie realnych trudności — stwierdził prezes.
Przyznanie się przez Volkswagena we wrześniu 2015 do oszukiwania w testach diesli na emisję spalin w Stanach kosztowało dotąd grupę 25 mld dolarów, ale wygląda najwyraźniej, że grupa z tego największego kryzysu w swej historii.
M. Müller wypowiedział się krytycznie o przedłużającym się impasie politycznym w Niemczech, które nie mają nowego rządu, bo Angela Merkel szuka nadal partnerów do gabinetu koalicyjnego w 3 miesiące po wyborach. — To trwa za długo — stwierdził. — Musimy być w stanie znowu działać, w tym celu potrzebne są czasem niepopularne decyzje — dodał.