Decyzja wiąże się z porozumieniem osiągniętym w sierpniu przez szefów firm samochodowych z niemieckimi politykami o całkowitej zmianie oprogramowania silników Diesla w 5,3 mln pojazdów, aby zmniejszyć ich trujące spaliny i poprawić opinię branży.
Porsche ogłosił teraz, że przedstawi wkrótce urzędowi motoryzacji KBA plany unowocześnienia oprogramowani dla 14 tys. pojazdów Macan z 6-cylindrowymi silnikami wysokoprężnymi 3,0 l w Niemczech z łącznej liczby 52 500 sprzedanych w Europie. Dokonał już na jesieni 2016 odrębnej poprawy oprogramowania w ponad 8600 Macanach z 3-litrowymi silnikami.
Wyjaśnienia firmy pojawiły się po zapowiedzi „Bild am Sonntag”, że KBA rozważa ogłoszenie zakazu sprzedaży tych samochodów i zażądał spotkania 1 litego z szefami Porsche dla omówienia tej sprawy. Tygodnik „Der Spiegel” poinformował odrębnie, że KBA sprawdza także modele Cayenne i Panamera. Porsche podał, że rozmawia również z urzędem o możliwych podobnych działaniach dotyczących Cayenne z 8-cylindrowymi silnikami 4,2 l, których jest ok. 7 tys. w Europie.
Niemieckie władze poleciły w ubiegłym roku skierować do naprawy 22 tys. aut Cayenne z mniejszymi 3-litrowymi silnikami TDI po wykryciu nielegalnego oprogramowani kontroli emisji spalin. Porsche wyjaśnił, że najnowsze wersje modeli Cayenne i Panamera nie mają napędu dieslowskiego.
Kilka dni temu resort transportu ogłosił, że KBA polecił odwołać do stacji serwisowych 127 tys. diesli Audi na świecie, w tym 77 600 w Niemczech, spełniających normę Euro-6 po wykryciu nielegalnego programu kontroli emisji spalin w tych autach. Audi dostarcza Porsche silniki Diesla.