Williams Advanced Engineering, firma rozwiniętej technologii stajni wyścigowej Formuly I Williams otrzymała już środki finansowe z Ośrodka Zaawansowanego Napędu (APC) i będzie produkować baterie dla firm samochodów luksusowych w rodzaju Astona Martina. — Ten projekt pozwoli opracowywać układy baterii, aby zaspokoić znaczne braki w łańcuchu dostaw w kraju — oświadczył dyrektor ds. technologii i projektów w APC, Jon Beasley.

Firmy samochodowe rywalizują w produkcji ekologicznych pojazdów i w zwiększeniu żywotności baterii, aby sprostać popytowi i spełnić wymogi ochrony powietrza, ale w W. Brytanii przeszkodą są niedostateczne moce produkcyjne. Nissan produkuje baterie i małe auta Leaf w swej fabryce w Sunderland, natomiast inne firmy włącznie z Jaguarem Land Roverem wybrały produkcję poza krajem.

APC ogłosił także drugi projekt tym razem w partnerstwie z działem sportowym BMW i Uniwersytetem w Warwick poświęcony produkcji na Wyspach baterii o większej pojemności. Marka Mini ma w tym roku podjąć decyzję, czy zacznie lub nie produkcję pierwszego auta elektrycznego w Oksfordzie. Williams wyjaśnił, że ten projekt zacznie się w 2018 r., ale nie chciał podać sumy, jaką już otrzymał ani całkowitej inwestycji. Brytyjski resort ds. przedsiębiorstw podał o przeznaczeniu ponad 100 mln funtów na realizuję różnych projektów, jednego z Fordem, innego z Jaguarem Land Roverem.