Kompromis osiągnięty na spotkaniu na szczycie w Berlinie przedstawicieli rządu i producentów pozwoli uniknąć całkowitego zakazu wjazdu takich pojazdów do miast, co rozważało kilka miast w Niemczech.
Wprowadzenie nowszej wersji oprogramowania kontroli pracy silnika pozwoli zmniejszyć emisję tlenków azotu o 25-30 proc. – dodała VDA.
Przedstawiciele Daimler, BMW (BMW, Mini), Volkswagena (VW, Audi, Porsche) i Opla przejętego właśnie przez PSA zgodzili się dokonać takich zmian bez kosztów dla klientów – podała VDA.
„Firmy samochodowe uzgodniły także wniesienie wkładu finansowego do funduszu stałej mobilności, który będzie walczyć ze skażeniem w środowisku miejskim” – stwierdza komunikat tej organizacji.
BMW ogłosił odrębnie plan oferowania właścicielom starszych diesli mających spełniać normę Euro-4 premie do 2 tys. Euro przy zamianie starego pojazdu na nowy – elektryczny i3, hybrydę plug-in albo spalinowy z normą Euro-6. Akcja zacznie się w sierpniu i potrwa do końca roku.