„Obiecuję, że natychmiast po Modelu Y będziemy produkować furgonetki (pickup truck). Zasadnicze elementy stylizacji i mechaniczne mam w głowie od prawie 5 lat. Bardzo chcę je produkować” — napisał w Twitterze.
Produkcję Modelu Y na tej samej płycie podłogowej co limuzyna Model 3 przewidziano wstępnie od polowy 2019 r. W lipcu firma ogłosiła plany produkcji furgonetki. ciężarówki, autobusu miejskiego i kompaktowego SUV-a. W kwietniu Musk powiedział, że pokaże furgonetkę za 18-24 miesiące.
Mniej Modelu 3
Tesla dostarczy w IV kwartale ok. 5 tys. limuzyn Modelu 3, znacznie mniej od szacowanych 15 tys. przez firmę brokerską KeyBanc Capital Markets. Liczba ta wskazuje, że producent aut elektrycznych nie wyszedł jeszcze z „produkcyjnego piekła” — jak sam mówi — samochodu za 35 tys. dolarów.
Analitycy z KeyBanc oparli swe przewidywania na rozmowach ze sprzedawcami w 18 salonach w Stanach. „Rozmawialiśmy z salonami w Kalifornii, które sprzedają do kilkunastu sztuk tygodniowo, średnio po 10 i szacujemy, że salony poza Kalifornią sprzedają raczej po kilka sztuk co tydzień” — napisali.
Firma z Palo Alto wyprodukowała w III kwartale zaledwie 260 tych sedanów, a zakładała ponad 1500, bo doszło do wąskich gardeł. W listopadzie mówiła, że pod koniec I kwartału 2018 spodziewa się produkcji 5 tys. aut tygodniowo. Kolejna zwłoka może opóźnić dostawy i zaszkodzić finansom firmy. Ponad 500 tys. klientów zadatkowało już kupno tego auta.