Według informacji mediów, Beijing Hyundai, spółka j. v. Koreańczyków z BAIC Motor nie mogła zapłacić dostawcom po spadku sprzedaży samochodów na skutek sporu dyplomatycznego, więc doszło do zakłóceń w dostawach podzespołów.
Do napięcia w stosunkach doszło po rozmieszczeniu w Korei 2 baterii obronnego systemu rakietowego THAAD i przygotowań do rozmieszczenia 4 dalszych w związku z zagrożeniem ze strony KRLD. Chiny oprotestowały to, sprzedaż Hyundaia załamała się w II kwartale o 64 proc. do 105 tys. samochodów.
– Zawiesiliśmy pracę we wszystkich 4 fabrykach na co najmniej tydzień z powodu zakłóceń w dostawach od producenta części — powiedziała rzeczniczka. Dodała, że piąty zakład w Chinach nie zaczął jeszcze produkcji.
Przedstawiciel koreańskiej organizacji producentów podzespołów powiedział, że zwykle dostawcy Hyundaia otrzymują zapłatę w 2 miesiące po wysyłce, ale niektórym nie płacono od 6 miesięcy. Rzeczniczka nie chciała odnieść się do tego.