– Komisja Europejska i Bundeskartellamt otrzymały informację w tej sprawie, jest obecnie rozpatrywana przez Komisję. Na tym etapie za wcześnie na dalsze spekulowanie — poinformował przedstawiciel unijnego organu nie podając innych szczegółów
Tygodnik Der Spiegel” ujawnił w ostatnim wydaniu, że VW, BMW, Audi i Porsche mogły wejść w zmowę cenową systemów dezaktywacji spalin diesli. Ok. 200 pracowników tych firm podczas 60 posiedzeń komitetów międzybranżowych dyskutowało o projektowaniu pojazdów, hamulców, silników benzynowych i wysokoprężnych, sprzęgieł i układów przenoszenia napędu, a także układów wydechowych — podał tygodnik cytując pismo do władz ds. konkurencji. Volkswagen przyznał się do możliwej zmowy w piśmie z 4 lipca do władz — dodał tygodnik.
Gdyby podejrzenia okazały się prawdziwe, to firmom naruszającym unijne przepisy antykartelowe grożą grzywny do 10 proc. ich rocznych obrotów. Sektor motoryzacji po obu stronach Atlantyku był w ostatnich latach karany miliardowymi grzywnami za rożne zmowy cenowe dotyczące m.in. układów oświetlenia, chłodzenia silników i łożysk.