W efekcie na dawnych stacjach Statoil (Circle K przejął sieć od Statoila i zmienił ich brand) znajdą się specjalnie dedykowane miejsca parkingowe na takie auta. Na razie usługa będzie dostępna na dziewięciu stacjach w Warszawie. W tych lokalizacjach będzie można wypożyczyć i zostawić samochody 4Mobility.
– Obsługa klienta jest dla Circle K priorytetem, dlatego wprowadzamy usługę car sharingu z myślą o potrzebach odbiorców nowoczesnych usług. Jesteśmy przekonani, że klienci ceniący swój czas oraz wygodę będą zainteresowani innowacyjną ofertą, która jest dogodnym uzupełnieniem transportu w miastach. Analizy trendów rynkowych wskazują na to, że car sharing w bardzo szybkim tempie staje się popularną alternatywą dla własnego samochodu – komentuje Michał Ciszek, prezes Circle K Polska.
Firma ta (a przed 1 kwietnia 2016 r. Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć ok. 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe.
Jak informuje Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility, spółka oferuje dwa modele car sharingu – otwarty i bazowy. Użytkownicy mogą wybrać, z której usługi chcą skorzystać w zależności od swoich potrzeb. Model otwarty pozwala użytkownikowi na elastyczność (jazdę autem możemy rozpocząć w ciągu 15 minut od dokonania rezerwacji – to rozwiązanie najczęściej służy do poruszania się po mieście na krótkich odcinkach i jest alternatywą dla komunikacji miejskiej, taksówek lub własnego samochodu). W modelu bazowym użytkownik może zarezerwować samochód w wybranym punkcie nawet z 10-dniowym wyprzedzeniem.