Według informacji polskiego importera marki – spółki General Motors Poland, w pierwszych pięciu miesiącach roku sprzedaż Opla wzrosła r/r o 38,5 tys. aut, a przyrost liczby sprzedanych samochodów już przekroczył ogólny wzrost z całego roku 2015. W sumie w okresie od stycznia do końca maja Opel odnotował wzrost liczby rejestracji na 18 rynkach europejskich, a w 15 krajach powiększył rynkowy udział.
– Silny wzrost jest efektem nowego, atrakcyjnego portfolio modeli. Nowa Astra jest jednym z fundamentów naszego sukcesu. Otrzymaliśmy na nią już ponad 200 tys. zamówień z całej Europy powiedział Peter Christian Kuspert, wiceprezes Opla ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Od początku roku nowa astra sprzedała się w liczbie 113,5 tys. egzemplarzy. To o przeszło jedna piątą więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Ale powodzeniem cieszą się także pozostałe modele: Liczba zamówień na Corsę przekroczyła w całej Europie pół miliona. Klienci zamówili także ponad 200 tys. egzemplarzy modelu Adam oraz 580 tys. kompaktowych SUVów Mokka.
Opel bardzo dobrze radzi sobie także na polskim rynku. W maju sprzedaż marki przekroczyła poziom 3,2 tys. sztuk samochodów osobowych i dostawczych, co daje prawie 32-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej. Ten wynik dał Oplowi trzecie miejsce wśród najbardziej popularnych marek na polskim rynku. Opel jest także drugi miesiąc z rzędu najchętniej wybieraną w Polsce marką przez klientów indywidualnych. W ciągu pięciu miesięcy sprzedaż Astry przekroczyła poziom 5,8 tys. sztuk i wzrosła w ujęciu rok do roku o 41 proc. Na drugim miejscu znalazła się Corsa ze sprzedażą 860 egzemplarzy, natomiast trzecie miejsce przypadło modelowi Mokka – 2022 sprzedane samochody.
Opel planuje na polskim rynku kolejne premiery: jeszcze w tym miesiącu zacznie się przyjmowanie zamówień na minivana Zafirę, która w salonach pojawi się w październiku. Natomiast jesienią premierę będzie mieć miejski SUV – Mokka X.