Kalifornia łagodnieje wobec Volkswagena

Kalifornia może dopuścić do ruchu częściowo naprawione samochody Volkswagena z dieslami, bo całkowita naprawa może okazać się niemożliwa – stwierdził szef urzędu ochrony powietrza CARB.

Publikacja: 10.03.2016 11:29

– Naszym celem jest naprawa pojazdów i przywrócenie ich na ile to możliwe do stanu zatwierdzonego certyfikatami. Niestety, może okazać się to niemożliwe – stwierdził szef CARB, Todd Sax, w stanowym parlamencie. Nie wierzy on w istnienie takiej metody naprawy, która pozwoliłaby tym samochodom spełniać normy emisji spalin.

– Będziemy musieli zdecydować o najlepszym podejściu do takich pojazdów, jedną z możliwych opcji jest zgoda na coś, co nie będzie pełną naprawą – powiedział.

To może być dobra informacja dla producenta, który uniknąłby kosztownego skupu starszych pojazdów, gdy stara się wynegocjować ugodę z władzami stanu.

Sax stwierdził, że w razie wybrania tej opcji Volkswagen będzie musiał zapłacić za ograniczenie szkód powstałych na skutek dopuszczenia jego pojazdów do kursowania po drogach.. Nie zapadła jeszcze żadna decyzja, rozmowy z VW trwają. Sax ma nadzieję, że producent chce doprowadzić do ugody, ale gdyby do niej nie doszło, to władze stanu będą dochodzić roszczeń na drodze sądowej.

W tym stanie znajduje się ponad 82 tys. samochodów Volkswagena z oprogramowaniem, które zakłamuje realne emisje spalin.

Senator Jim Beall uznał, że dopuszczenie do ruchu po Kalifornii częściowo naprawionych samochodów wywołuje kilka dylematów moralnych. Obawia się, że VW może odsprzedać skupione w Kalifornii samochody klientom na innych mniej wymagających rynkach. Zastanawia się, czy jest uczciwe wobec konsumentów w Kalifornii, że wartość ich pojazdów bardzo zmalała, a daleko jeszcze do jakiejkolwiek rekompensaty finansowej.

– Dylemat moralny będzie istnieć, dopóki nie znajdziemy rozwiązania – stwierdził.

– Naszym celem jest naprawa pojazdów i przywrócenie ich na ile to możliwe do stanu zatwierdzonego certyfikatami. Niestety, może okazać się to niemożliwe – stwierdził szef CARB, Todd Sax, w stanowym parlamencie. Nie wierzy on w istnienie takiej metody naprawy, która pozwoliłaby tym samochodom spełniać normy emisji spalin.

– Będziemy musieli zdecydować o najlepszym podejściu do takich pojazdów, jedną z możliwych opcji jest zgoda na coś, co nie będzie pełną naprawą – powiedział.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana