Nie będzie partnerstwa VW-Tata

Volkswagen i Tata Motors  postanowiły zakończyć rozmowy o wspólnej pracy nad samochodem przeznaczonym dla wschodzących rynków – ogłosiła Skoda, której firma matka powierzyła tę misję.

Publikacja: 10.08.2017 17:08

Nie będzie partnerstwa VW-Tata

Foto: Bloomberg

Fiasko rozmów jest kolejnym ciosem dla Volkswagena, który chciał przygotować tani pojazd na rynki azjatyckie, wcześniej rozpadł się jego sojusz z Suzuki

„Obie grupy doszły do wniosku, że na tym etapie nie doszłoby do osiągnięcia synergii technicznych i ekonomicznych w dogodnych warunkach” – stwierdza komunikat czeskiej filii VW. Grupa nie wyklucza jednak w przyszłości współpracy po intensywnych i konstruktywnych rozmowach z ostatnich miesięcy. Tata Motors opublikowała w Delhi taki sam komunikat.

– Oceniliśmy techniczną wykonalność i poziom synergii przewidywanego partnerstwa i doszliśmy do wniosku, że strategiczne korzyści dla obu stron są poniżej progu akceptacji – stwierdził prezes Tata Motors Guenter Butschek.

W marcu VW i Tata Motors podpisały list intencyjny o zbadaniu możliwości strategicznego partnerstwa w Indiach. Obie grupy chciały projektować wspólnie podzespoły samochodowe, a docelowo opracować wersje pojazdów dla subkontynentu indyjskiego i innych rynków.

Skodzie powierzono zadanie prowadzenia rozmów z  Hindusami, a płyta podłogowa AMP Taty miała być podstawą ewentualnego nowego pojazdu. Skoda postanowiła jednak zrezygnować z prac nad nią obawiając się znacznych dodatkowych kosztów, aby dostosować ją do wymogów testów zderzeniowych i norm w  zakresie emisji spalin.

– VW-Skoda postanowiły zrezygnować z pomysłu partnerstwa i związania Skody z płytą AMP i zająć się teraz szukaniem nowych synergii z płytą MQB  Volkswagena –  wyjaśnił anonimowy informator z VW.

Zagraniczne firmy VW, GM, FCA miały duże trudności w Indiach, bo Maruti Suzuki i Hyundai Motors opanowały dwie trzecie rynku. Tata ma też problemy ze sprzedażą, usiłowała zmniejszyć straty modernizując swe wyroby, zwiększając skuteczność działania i upraszczając organizację. W maju GM ogłosili, że z końcem roku przestaje sprzedawać samochody w Indiach.

Do 2020 r. ten kraj ma stać się trzecim rynkiem na świecie, ale sprzedaż samochodów osobowych zwolniła w  ostatnich miesiącach z powodu zmiany polityki władz i wprowadzenia krajowego VAT.

Fiasko rozmów jest kolejnym ciosem dla Volkswagena, który chciał przygotować tani pojazd na rynki azjatyckie, wcześniej rozpadł się jego sojusz z Suzuki

„Obie grupy doszły do wniosku, że na tym etapie nie doszłoby do osiągnięcia synergii technicznych i ekonomicznych w dogodnych warunkach” – stwierdza komunikat czeskiej filii VW. Grupa nie wyklucza jednak w przyszłości współpracy po intensywnych i konstruktywnych rozmowach z ostatnich miesięcy. Tata Motors opublikowała w Delhi taki sam komunikat.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką