Był to najlepszy dla branży nowych motocykli styczeń od jedenastu lat, tj. od kiedy PZPM monitoruje ten rynek.
Dane rejestracyjne pokazują, że najpopularniejszą marką pozostaje polski Romet Motors, ze sprzedażą 118 sztuk. Jego udział spadł jednak do 22 proc. z 42 proc. rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazła się Honda ze sprzedażą 61 maszyn i ponad 90-proc. wzrostem r/r. Natomiast trzecie miejsce zajęło BMW, które sprzedało 53 motocykle i poprawiło ubiegłoroczny wynik o blisko 36 proc.
Według analityków PZPM, po pierwszym miesiącu już widać, że w całym 2016 roku dominującym będzie segment motocykli z silnikami 125 centymetrów sześciennych. W ubiegłym miesiącu ta grupa stanowiła 60 proc. całej sprzedaży. Na drugim miejscu z udziałem 22 proc. znalazły się największe motocykle z pojemnościami powyżej 750 centymetrów. To w tym segmencie bezapelacyjnym liderem pozostaje BMW. Bawarski producent ma obecnie prawie 10-procenty udział w całym polskim rynku nowych motocykli, w porównaniu do 7,3 proc. w tym samym czasie rok wcześniej.
Spadkiem zakończył natomiast ubiegły miesiąc rynek motocykli używanych. W styczniu liczba pierwszych rejestracji zamknęła się na nieco ponad 1,6 tys. sztuk, co jest wynikiem o 30 proc. gorszym niż w styczniu 2015 roku. W sprowadzanych używanych maszynach dominują marki japońskie. Najpopularniejsza okazała się Honda przed Yamahą i Suzuki.