Nadjeżdża nowy Opel

Opel zaprezentował ceny swojej flagowej limuzyny: nowej generacji Insignii. którą na rynku niemieckim będzie można zamawiać jeszcze w tym miesiącu.

Publikacja: 18.02.2017 12:55

Nadjeżdża nowy Opel

Foto: materiały prasowe

Wersja Grand Sport ma kosztować od 25.940 euro, natomiast cena kombi Sports Tourer startuje z pułapu 26.940 euro. Ceny, jakie będą obowiązywać na rynku polskim jeszcze nie są znane.

Nowa generacja Insignii, która oficjalnie zostanie zaprezentowana podczas marcowego salonu w Genewie, opiera się na zupełnie nowej architekturze. Auto zostało mocno odchudzone. Waga sedana zmalała o 175 kilogramów, a kombi jest lżejsze o 200 kg. Taka redukcja poprawiła dynamikę i pozwoliła na zmniejszenie zużycia paliwa. Tym bardziej, że nowy Opel trafi na rynek z bardziej oszczędnymi silnikami i skrzyniami biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym.

Podstawową jednostką napędową będzie niedawno zaprojektowany, wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra z turbodoładowaniem i mocy 140 KM i momentem obrotowym 250 Nm lub 165-konny zużywający w cyklu mieszanym niespełna 6 litrów benzyny na 100 kilometrów. Większa, 2-litrowa jednostka benzynowa będzie miała moc 260 KM i maksymalny moment 400 nM. Będzie z nim współpracować nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna, a w napędzie na cztery koła tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi zostanie zastąpiony przez dwa sprzęgła wielotarczowe z systemem wektorowania momentu obrotowego. Dla preferujących diesle będzie dostępny 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 170 KM zużywający 6,7 litra paliwa w mieście i 4,3 litry poza miastem.

Auto będzie przestronniejsze, gdyż rozstaw osi wydłużono o 92 mm, co odczują zwłaszcza pasażerowie z tyłu. Projektanci nadali Insignii sportowe proporcje, dzięki którym samochód optycznie wydaje się jeszcze dłuższy i szerszy niż jest w rzeczywistości. W modelu Grand Sport linia dachu znajdująca się o 29 milimetrów niżej podkreśla dynamikę sylwetki typowej dla coupe. Nowa Insignia Grand Sport ma przy tym współczynnik oporu aerodynamicznego 0,26 należący do najniższych w tej klasie pojazdów.

Auto wyposażono w rozwiązania, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz bardziej komfortowe. Matrycowy system oświetlenia adaptacyjnego LED działa z większą precyzją, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Do tego dochodzi asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery zapewniające widok wokół całego pojazdu. W aucie nie zabrakło systemu multimedialnego i opcji łączności najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar.

Na polskim rynku dotychczasowy model Insignii był chętnie kupowany zwłaszcza przez firmy, stając się jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych średniej klasy.

Wersja Grand Sport ma kosztować od 25.940 euro, natomiast cena kombi Sports Tourer startuje z pułapu 26.940 euro. Ceny, jakie będą obowiązywać na rynku polskim jeszcze nie są znane.

Nowa generacja Insignii, która oficjalnie zostanie zaprezentowana podczas marcowego salonu w Genewie, opiera się na zupełnie nowej architekturze. Auto zostało mocno odchudzone. Waga sedana zmalała o 175 kilogramów, a kombi jest lżejsze o 200 kg. Taka redukcja poprawiła dynamikę i pozwoliła na zmniejszenie zużycia paliwa. Tym bardziej, że nowy Opel trafi na rynek z bardziej oszczędnymi silnikami i skrzyniami biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana