Rekordowy rok szwedzkiej marki. Volvo w Polsce ze wzrostem dwa razy wyższym niż w całej Europie
Marki premium mogą zaliczyć 2015 rok na polskim rynku do bardzo udanych. Historyczny rekord swojej sprzedaży pobiło Volvo. Szwedzka marka znalazła nabywców na ponad 6,8 tys. aut, co jest wynikiem lepszym od wypracowanego w 2014 roku o blisko 17 proc. Z kolei najczęściej sprzedawane Volvo – średniej wielkości SUV XC60 – po raz kolejny okazało się najchętniej kupowanych samochodem w całym segmencie premium.
Dynamika wzrostu marki w Polsce była w ubiegłym roku prawie dwukrotnie wyższa niż przyrost sprzedaży na rynkach Zachodniej Europy, który wyniósł 8,7 proc. W sumie na całym świecie Volvo znalazło nabywców na przeszło 503 tysiące swoich samochodów, co jest najwyższym poziomem sprzedaży w blisko 90-letniej historii firmy. Przy tym najwyższy wzrost osiągnięto na rynku amerykańskim, gdzie sprzedaż podskoczyła o ponad jedną czwartą w porównaniu z rokiem 2014. Mocno poprawiła się sprzedaż także na macierzystym rynku szwedzkim – o 16 proc. w ujęciu rok do roku. W skali globalnej sprzedaż zwiększyła się o 8 proc.
– Sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej niż cały rynek samochodów osobowych w Polsce. Aby zachować tę dynamikę wzrostu i pobić kolejny rekord sprzedaży przygotowujemy już kolejne działania – zapowiada Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland. W tym roku na rynek zostaną wprowadzone dwa duże nowe modele: limuzyna S90 mająca konkurować m.in. z Audi A6, BMW 5 czy Mercedesem klasy E, a także kombi V90. Z kolei kompaktowy model V40 przejdzie facelifting.
Volvo zakłada w 2016 roku utrzymanie wzrostowego trendu sprzedaży w skali globalnej. Będzie to drugi rok z planowanej na cztery lata całkowitej wymiany gamy modelowej. Volvo zdecydowało się na budowę fabryki w Stanach Zjednoczonych