Rekordowy rok Volvo w Polsce

Rekordowy rok szwedzkiej marki. Volvo w Polsce ze wzrostem dwa razy wyższym niż w całej Europie

Publikacja: 19.01.2016 18:39

Rekordowy rok Volvo w Polsce

Foto: materiały prasowe

Rekordowy rok szwedzkiej marki. Volvo w Polsce ze wzrostem dwa razy wyższym niż w całej Europie

Marki premium mogą zaliczyć 2015 rok na polskim rynku do bardzo udanych. Historyczny rekord swojej sprzedaży pobiło Volvo. Szwedzka marka znalazła nabywców na ponad 6,8 tys. aut, co jest wynikiem lepszym od wypracowanego w 2014 roku o blisko 17 proc. Z kolei najczęściej sprzedawane Volvo – średniej wielkości SUV XC60 – po raz kolejny okazało się najchętniej kupowanych samochodem w całym segmencie premium.

Dynamika wzrostu marki w Polsce była w ubiegłym roku prawie dwukrotnie wyższa niż przyrost sprzedaży na rynkach Zachodniej Europy, który wyniósł 8,7 proc. W sumie na całym świecie Volvo znalazło nabywców na przeszło 503 tysiące swoich samochodów, co jest najwyższym poziomem sprzedaży w blisko 90-letniej historii firmy. Przy tym najwyższy wzrost osiągnięto na rynku amerykańskim, gdzie sprzedaż podskoczyła o ponad jedną czwartą w porównaniu z rokiem 2014. Mocno poprawiła się sprzedaż także na macierzystym rynku szwedzkim – o 16 proc. w ujęciu rok do roku. W skali globalnej sprzedaż zwiększyła się o 8 proc.

– Sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej niż cały rynek samochodów osobowych w Polsce. Aby zachować tę dynamikę wzrostu i pobić kolejny rekord sprzedaży przygotowujemy już kolejne działania – zapowiada Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland. W tym roku na rynek zostaną wprowadzone dwa duże nowe modele: limuzyna S90 mająca konkurować m.in. z Audi A6, BMW 5 czy Mercedesem klasy E, a także kombi V90. Z kolei kompaktowy model V40 przejdzie facelifting.

Volvo zakłada w 2016 roku utrzymanie wzrostowego trendu sprzedaży w skali globalnej. Będzie to drugi rok z planowanej na cztery lata całkowitej wymiany gamy modelowej. Volvo zdecydowało się na budowę fabryki w Stanach Zjednoczonych

Volvo na pół miliarda dolarów wybuduje fabrykę w Stanach Zjednoczonych, co ma pozwolić firmie na osiągnięcie statusu globalnego producenta samochodów klasy premium. Volvo ma już dwie fabryki na terenie Europy i dwie w Azji. Razem z przyszłą fabryką w Ameryce Północnej zapewni stałe wsparcie każdego z trzech kluczowych dla koncernu regionów.

Planowany jest dalszy wzrost sprzedaży w Chinach (w ub. roku utrzymało sprzedaż na poziomie z roku 2014) oraz podwojenie udziałów rynkowych w Europie. Sprzedaż marki w ciągu kilku lat ma osiągnąć poziom 800 tys. pojazdów rocznie. Aby tego dokonać, Volvo będzie wprowadzać każdego roku kilka nowych modeli, rozwijać gamę swoich silników, wprowadzać nowe technologie bezpieczeństwa, w tym funkcje jazdy autonomicznej.

Rekordowy rok szwedzkiej marki. Volvo w Polsce ze wzrostem dwa razy wyższym niż w całej Europie

Marki premium mogą zaliczyć 2015 rok na polskim rynku do bardzo udanych. Historyczny rekord swojej sprzedaży pobiło Volvo. Szwedzka marka znalazła nabywców na ponad 6,8 tys. aut, co jest wynikiem lepszym od wypracowanego w 2014 roku o blisko 17 proc. Z kolei najczęściej sprzedawane Volvo – średniej wielkości SUV XC60 – po raz kolejny okazało się najchętniej kupowanych samochodem w całym segmencie premium.

Pozostało 81% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana